خبرگزاری کار ایران

نظارت ۹۰ اکیپ دامپزشکی خوزستان در روز عید قربان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۰۶۶

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: ۹۰ اکیپ نظارتی دامپزشکی ثابت و سیار در روز عید قربان، وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی را در سطح استان انجام می‌دهند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، ناصر عسکری فرد در این خصوص افزود: ذبح دام در روز عید قربان امسال در محل‌های از پیش تعیین شده و  کشتارگاه‌های دام استان انجام می‌شود و ناظران دامپزشکی استان برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت 6 صبح  تا 14 در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند. علاوه بر آن، اکیپ‌های سیار در کل استان برای انجام نظارت های بهداشتی رایگان، آماده اعزام به منازل و محل های در خواستی مردم می‌باشند.

وی اظهار داشت: 120 نفر کارشناس دامپزشکی و 60 نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در قالب 90 اکیپ نظارتی ثابت و سیار در روز عید قربان، بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی را انجام خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان خاطرنشان کرد، با توجه به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در چند شهرستان و ابتلای چندین نفر به این بیماری، به شهروندان توصیه نمود، که از خرید دام دارای کنه چسبیده به قسمت های بدون مو و پشم جدا خودداری نمایند و گوشت دام تازه ذبح شده را به مدت 24 ساعت و امحا و احشا آن را به مدت 48 ساعت در یخچال قرار داده و بعد مورد استفاده قرار دهند و از مصرف گوشت و جگر نیم پز جدا خودداری کنند.

هم استانی‌های عزیز می‌توانند با تماس با شماره 06133361353 داخلی 206 الی 208 خواستار حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز