خبرگزاری کار ایران

در جلسه هماهنگی آغاز سرشماری زمستانی پرندگان مطرح شد:

سرشماری زمستانی پرندگان در خوزستان با کمک تجربیات بازنشستگان

کد خبر : ۱۳۶۰۵۳

در مجموعه محیط زیست خوزستان سعی خواهد شد تا علاوه بر برنامه سرشماری، در سایر برنامه ها نیز از توان این پیشکسوتان استفاده شود.

ایلنا: سرشماری زمستانی پرندگان در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در جلسه هماهنگی آغاز سرشماری زمستانی پرندگان، احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب که کار سرشماری زمستانی پرندگان هرساله در اول ژانویه بمدت ۲۰ روز در سراسر دنیا آغاز می‌شود و ما هم همزمان با سراسر کشور این کار را آغاز می‌کنیم، گفت: تفاوت سرشماری امسال با سال‌های گذشته در این است که ما در این سال از تجارب پیشکسوتان و بازنشستگان سازمان حفاظت محیط زیست بهره گیری خواهیم نمود.

وی وجود بازنشستگان را در کنار جوانان یک فرصت برای تبادل تجربه و انتقال دانش به نسل جوان دانست و گفت: ما در مجموعه محیط زیست سعی خواهیم نمود تا علاوه بر برنامه سرشماری، در سایر برنامه‌ها نیز از توان این پیشکسوتان استفاده نماییم.

در این جلسه سید عادل مولا، معاون محیط زیست طبیعی نیز با اعلام این مطلب که امسال کار سرشماری با کمک از تجربیات بازنشستگان و کار‌شناسان باتجربه اداره کل در کلیه آبگیر‌ها و تالابهای استان انجام می‌شود گفت: این سرشماری با استفاده از تجهیزاتی مانند تلسکوپ، دوربین چشمی و همراهی کار‌شناسان شهرستان‌ها در زمان مشخص انجام می‌گیرد.

لازم بذکر است در استان خوزستان ۵۲ درصد از پرندگان ایران زیست می‌نمایند که بسیاری از این پرندگان، گونه‌های زمستان گذر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز