خبرگزاری کار ایران

تأکید فرماندار دشت آزادگان بر لزوم جلوگیری از آتش سوزی منابع طبیعی و بقایای محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۳۰۴

فرماندار دشت آزادگان در نشست مشترک با مجموعه اداره منابع طبیعی این شهرستان، گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی لزوم پیشگیری از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست از اولویت برنامه های این فصل است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حمید سیلاوی امروز در جریان این نشست  ضمن تاکید بر جلوگیری از هرگونه آتش سوزی منابع طبیعی و بقایای کاه و کلش در فصل برداشت جاری، گفت: بهترین حافظان مراتع و صاحبین جنگل را باید خود مردم دانست. از همین روی باید مضرات اینگونه آتش سوزی ها را برای مردم تشریح و با آگاهی سازی آنها را متوجه خطرات آینده این شکل از تخریب کرد.

سیلابی افزود: پیشگیری از آتش زدن و حفاظت از محیط زیست باید در اولویت برنامه‌های منابع طبیعی و اداره محیط زیست شهرستان قرار گیرد، کما اینکه با داشتن آمادگی لازم ضروری و آموزش ، ضمن آگاهی سازی کشاورزان، مردم و جوامع محلی را باید متوجه این نوع از تخریبات بدون شناخت کرده و در این خصوص ممنوعیت های قانونی را نیز باید برای نجات بخشی کشاورزی از هرگونه آسیبی به کار بست.

او با اشاره به این موضوع که بایستی افرادی که در محدوده جنگل‌ها سکونت دارند برای پیشگیری و مقابله با بحران آتش سوزی آموزش های لازم را ببینند و در این خصوص از تمام ظرفیت‌ها ، علی الخصوص فضای مجازی نیز استفاده گردد،ضمن تاکید بر سازماندهی نیروهای مردمی در خصوص حفاظت از مراتع و جنگل‌ها خاطر نشان کرد: یکی از عمده دلایل آتش سوزی در شرایط برداشت محصول،عوامل انسانی و گرمای بیش از حد هوا در منطقه است. جنگل‌ها و مراتع در واقع مال مردم و دارایی ملی هستند و بهترین حافظان این جنگل‌ها و طبیعت خود مردم می باشند.  شناسایی مناطق مستعد آتش سوزی و آموزش افراد بومی ، بایستی در اولویت مسئولان ذیربط قرار بگیرد و در کنار نیروهای خدوم منابع طبیعی و محیط زیست، استفاده از ظرفیت مردمی و نیروهای بومی که شناخت کامل از منطقه دارند باید بیشتر مورد توجه  قرار گرفته تا شرایط به شیوه مطلوب به کنترل درآید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز