خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اهواز؛

بودجه ۸۳ هزار میلیارد ریالی شهرداری اهواز به تصویب رسید/ رونمایی از ۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال پروژه با حضور وزیر کشور در اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۳۹۲

رئیس شورای شهر اهواز از به تصویب رسیدن بودجه ۸۳ هزار میلیارد ریالی شهرداری اهواز برای سال ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: بخش سرمایه‌گذاری در سال جاری از اصل بودجه تفکیک شده که در این بخش نیز ۵۸ هزار میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری پیش بینی شده و جمع بودجه را به ۱۴۱ هزار میلیارد ریال می‌رساند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سیاوش محمودی امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص رویدادهایی که در سفر هیات دولت به خوزستان در مدیریت شهری اهواز اتفاق افتاد اظهار کرد: در این سفر وزیر کشور مهمان شهرداری اهواز بود که از ۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال پروژه رونمایی شد.

وی افزود: طی حضور وزیر کشور در اهواز از تقاطع غیر همسطح قربانی با اعتبار چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، مسیر شهید علاف با طول ۲ کیلومتر و اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال، آسفالت، زیرسازی و پیادرو در منطقه علوم پزشکی مهدیس با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال، کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی با ۱۸۰ میلیارد ریال، نرده‌بان ۳۲ متری آتش‌نشانی با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال و ۲۲ دستگاه کامیون، کامیونت با هزینه ۳۳۰ میلیارد ریال و چند طرح دیگر رونمایی و بهره‌برداری شد.

رئیس شورای شهر اهواز از پیگیری برای دریافت تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی برای خرید ماشین‌آلات سنگین خبرداد و گفت: در آینده نزدیک نیز یک کارخانه تولید جدول و کفپوش خریداری می‌شود که مواد اولیه آن را دستگاه بازیافت نخاله ساختمانی مذکور تامین می‌کند.

وی ادامه داد: در سفر هیات دولت ۳۰ هزار تُن قیر برای خوزستان در نظر گرفته شد که بخش قابل توجهی به اهواز تعلق خواهد گرفت و یکهزار و ۶۰۰ تُن نیز در طرح بازآفرینی به اهواز اختصاص خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه ۱۲۹ اتوبوس خریداری شده که تاکنون ۴۲ اتوبوس تحویل داده شده است، اضافه کرد: درخواست همکاری برای خریداری ۱۷۱ اتوبوس دیگر به دولت داده شده است.

جمع کل بودجه با بخش سرمایه‌گذاری ۱۴۱ هزار میلیارد ریال است

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال و بودجه سال ۱۴۰۱ نیز ۶۵ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به سال‌های گذشته درصد بسیار بالایی از آن محقق شد، گفت: بودجه ۸۳ هزار میلیارد ریالی سال جاری توسط فرمانداری مورد تایید و تصویب قرار گرفت که بر خلاف سال‌های گذشته بخش سرمایه‌گذاری از آن تفکیک شده که در این بخش نیز ۵۸ هزار میلیارد ریال پروژه تعریف شده و رقم‌ کل بودجه را به ۱۴۱ هزار میلیارد ریال می‌رساند.

رئیس شورای شهر اهواز افزود: ۳۸ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از بودجه جاری، ۴۴ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال عمرانی و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز بدهی سنواتی است.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز از بابت عوارض از دستگاه‌های اجرایی ۳۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد که در تلاشیم طی تهاتر با دولت این مطالبات را وصول کنیم. همچنین بدهی شهرداری به پیمانکاران، مالیات و تسهیلات نیز ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

پروژه‌های تعریف شده در بودجه ۱۴۰۲

محمودی در تشریح جزئیات بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آسفالت و زیرسازی، ۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد ورودی و خروجی خیابان پهلوان و توحید کیانپارس به منظور کاهش ترافیک، کفپوش و جدول ۲ هزار میلیارد ریال، ورودی‌های شهر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، باز زنده سازی کارون ۸۰۰ میلیارد ریال، بازسازی پارک‌های کوهساران، شهروند، حجاب و ولیعصر ۵۰۰ میلیارد ریال، و بازگشایی خیابان نهج البلاغه هزار میلیارد ریال از جمله پروژه‌های تعریف شده در بودجه ۱۴۰۲ است.

وی اختصاص یکهزار میلیارد ریال برای خرید اتوبوس، یکهزار میلیارد ریال برای پروژه دفع آب‌های سطحی، ۴۰۰ میلیارد ریال بی.آر.تی، پارکینگ خیابان طالقانی ۹۰۰ میلیارد ریال، پسماند و کمپوست ۸۵۰ میلیارد ریال، اصلاح هندسی معابر ۹۵۰ میلیارد ریال، پارک‌ها و کمربند سبز یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، سه فرهنگسرا ۳۰۰ میلیارد ریال‌ تکمیل پروژه ال ۴۰۰ شهید بندر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و بازسازی و احداث ۶۰ زمین ورزشی محلات از دیگر مواردی است که در بودجه سال ۱۴۰۲ گنجانده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز