خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران شهرداری منطقه دو آبادان:

مسئولان شهرداری آبادان پاسخگوی ۸ ماه طلب حقوقی کارگران شهری نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۵

چکیده: با نامه نگاری‌هایی که اعضای شورای کارگری در این زمینه با مسئولان شهرداری کرده‌اند، با وجود دستوراتی که شهردار منطقه درخصوص پرداخت معوقات سال گذشته کارگران شهرداری داده است اما مدیران پایین دستی شهرداری به بهانه کمبود منابع مالی این معوقات را پرداخت نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی کار کارگران شهرداری منطقه دو آبادان از پرداخت نشدن مطالبات معوقه هشت ماهه نخست سال ۹۱ حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شهرداری منطقه دو آبادان خبر داد.

«اصغر منفرد» در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: افزایش حقوق قانونی حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شهرداری منطقه دو آبادان در سال ۹۱ بعد از گذشت ۸ ماه از سال در آذر ماه افزایش یافت و این در حالی‌است که مابه‌التفاوت افزایش دستمزد هشت ماه نخست سال گذشته تا کنون که ۱۰ ماه از سال ۹۲ می‌گذرد، به کارگران پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه در این زمینه هیچ مسئولی در شهرداری آبادان پاسخ گوی مطالبات معوقه کارگران نیست، افزود: با نامه نگاری‌هایی که اعضای شورای کارگری در این زمینه با مسئولان شهرداری کرده‌اند، با وجود دستوراتی که شهردار منطقه درخصوص پرداخت معوقات سال گذشته کارگران شهرداری داده است اما مدیران پایین دستی شهرداری به بهانه کمبود منابع مالی این معوقات را پرداخت نمی‌کنند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود، به رعایت نشدن بهداشت و ایمنی کار در مورد کارگران شهرداری منطقه دو آبادان اعتراض کرد و گفت: شهرداری منطقه دو آبادان حداقل‌های بهداشت و ایمنی کار را در مورد کارگران رعایت نمی‌کند.

او در این زمینه با ذکر مثالی گفت: اگر کارگری در حین کار دچار مصدومیت شود، در سطح منطقه حتی یک جعبه کمک‌های اولیه برای انجام مداوای مقدماتی وجود ندارد.

منفرد همچنین در این زمینه تصریح کرد: طبق قانون کار کارفرما موظف است هر شش ماه یکبار به کارگر خود لباس کار و کفش ایمنی تحویل دهد این در حالیست که در طول چند سالی که کارگران در شهرداری منطقه دو آبادان مشغول کارند لباس و کفش ایمنی دریافت نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی کارگران شهرداری منطقه دو آبادان در ادامه سخنان خود درباره مشکلات بیمه تکمیلی کارگران شهرداری منطقه دو آبادان گفت: با وجود آنکه کارگران شهرداری تحت پوشش بیمه تکمیلی سینا قرار دارند اما به دلیل آنکه کارفرما ماهانه به طور منظم حق بیمه کارگران را به بیمه گذار پرداخت نمی‌کند، کارگران امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی را ندارند.

نماینده کارگران منطقه دو شهرداری آبادان در مورد مشکلات مربوط به بازنشستگی تعداد ۴۰ نفر از هم‌کارانش اظهار داشت: این تعداد کارگر که مشمول بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت زیان آور هستند، به دلیل آنکه کارفرما بر اساس قانون کار، سهم ۴ درصدی خود را به بیمه تامین اجتماعی واریز نکرده است، با وجود بیش از ۲۰ سال کار امکان بازنشسته شدن ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز