خبرگزاری کار ایران

از مهرماه تاکنون در خوزستان رخ داد ؛

مراجعه ۲۶ هزار کودک با مشکلات تنفسی به بیمارستان ابوذر اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۱۴۱

مدیر مرکز آموزشی و درمانی ابوذر گفت: از آغاز پیک بیماری‌های تنفسی از مهرماه تاکنون حدود ۲۶ هزار کودک با مشکلات تنفسی به بیمارستان ابوذر مراجعه کردند که بیش از ۴ هزار نفر آن‌ها بستری و مابقی به‌صورت سرپایی درمان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ندا فضل‌علی‌زاده در خصوص تعداد مراجعه کودکان با مشکلات تنفسی به بیمارستان ابوذر اهواز در پیک بیماری‌های تنفسی بخصوص آنفلوآنزا به خبرنگار ایلنا گفت: از زمان آغاز پیک بیماری‌های تنفسی از مهرماه تاکنون حدود ۲۶ هزار کودک با مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند که بیش از ۴ هزار نفر آن‌ها بستری و مابقی به‌صورت سرپایی درمان شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان مربوط به یک‌ ماه اخیر است، افزود: در حال حاضر وضعیت کمی بهتر شده؛ ولی همچنان احتمال افزایش آن وجود دارد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی ابوذر گفت: ممکن است نیمی از یک هفته وضعیت خوب و نیمی از آن شاهد اوج باشیم؛ چراکه آنفلوانزا به‌گونه‌ای است که بیمار بعد از یک یا ۲ روز خوب و بعد از آن دوباره علائم برمی‌گردد و اوج می‌گیرد تا دوره آن طی شود.

فضل‌علی‌زاده ادامه داد: آلودگی هوا و مازوت‌سوزی نیز باعث آلرژی، حساسیت و به وجود آمدن مشکلات تنفسی می‌شود و بر تعداد مراجعه‌کنندگان می‌افزاید.

هرساله با شروع پیک بیماری‌های تنفسی بخصوص در فصل پاییز و اولین بارش‌ها شاهد مراجعه بالای گروه‌های سنی مختلف با علائم تنفسی به مراکز هستیم.

همچنین مازوت سوزی برخی کارخانجات و افزایش آلودگی هوا با شروع فصل سرما انتقاد بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه را به دنبال داشته؛ چراکه کارشناسان معتقدند مازوت سوزی تنگی نفس، آلرژی و بسیاری دیگر از مشکلات تنفسی را به همراه دارد.

تلاش خبرنگار ایلنا برای دریافت و ارائه آمار دقیق‌تر از این موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز