خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی رئیس جمهور خبر داد؛

برنامه‌ریزی ۲ ساله برای امنیت غذایی کشور/ مبادله پنج میلیون تُن کالا در بندر امام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۹۲

معاون اقتصادی رئیس جمهور از برنامه‌ریزی‌ ۲ ساله برای امنیت غذایی کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته در بندر امام خمینی (ره) ۴۸ میلیون تُن کالا جابه‌جا شده و در سال جاری نیز تاکنون پنج میلیون تُن کالا مبادله و سه میلیون تُن کالا در انبارها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محسن رضایی امروز دوشنبه دوم خردادماه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: شرایط تغذیه، امنیت غذایی و کالاهای کشاورزی در سطح جهان در شرایط خاصی قرار گرفته است.

وی افزود: زنگ خطر امنیت غذایی از ۲ سال پیش توسط بیماری کرونا و ویروس‌های فراگیر به صدا درآمد، تغییر اقلیم و گرم شدن زمین دومین هشدار غذایی و سومین هشدار نیز جنگ اوکراین بود که وضعیت غذایی را با یک تحولات اساسی مواجه کرد.

رضایی گفت: کشورهای بزرگ وارد برنامه‌های ۱۰ ساله و کشور ما نیز ۲ ساله برنامه‌ریزی کرده که طی ۲ سال از نظر تغذیه مشکلی نداشته باشیم که شامل تولید داخلی و واردات کالاهای اساسی است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نقاط بندری کشور، بندر امام خمینی (ره) بوده که توانایی جابه‌جایی سالانه ۷۰ میلیون تُن کالا را دارد که سال گذشته ۴۸ میلیون تُن کالا مبادله شد.

معاون‌ اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: در سال جاری نیز ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تُن کالا وارد و ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تُن خارج شده و سه میلیون تُن نیز کالا در انبارها وجود داد.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: به این میزان اکتفا نخواهیم کرد و با توجه به وضعیت دنیا باید برنامه‌ریزی ۲ ساله داشته باشیم و در آینده به فکر برنامه ۱۰ ساله باشیم تا مردم نگرانی بابت غذا نداشته باشند.

رضایی  با بیان اینکه در طول ۲ ماه گذشته حدود ۳ میلیارد دلار خرید کالا انجام شده، گفت: وضع بعضی کالاها خوب و بالای ۱۰۰ درصد پیشرفت داشتیم ولی برخی کمبودهایی وجود دارد که حضور ما برای سرعت‌بخشی به این کار است.

 

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز