خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با حضور مسئولان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۵۶۴

استاندار خوزستان از به بهره‌برداری رسیدن فاضلاب شرق اهواز خبرداد و گفت: این تصفیه‌خانه توانایی تصفیه ۶۰ هزار مترمکعب فاضلاب در طول شبانه روز را داشته و تا ۱۱۲ هزار مترمکعب قابلیت ارتقا دارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، صادق خلیلیان امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در حاشیه آیین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز اظهار کرد: ساختمان تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز در دولت قبل به بهره‌برداری رسید اما نیاز به اقداماتی از جمله نصب کلکتورها، ایستگاه‌های پمپاژ و خط خروجی برای کامل شدن داشت.

وی افزود: این تصفیه‌خانه در حال حاضر توانایی تصفیه ۶۰ هزار مترمکعب فاضلاب در طول شبانه‌روز را دارد و تا ۱۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز قابلیت ارتقا دارد.

استاندار خوزستان گفت: آب خروجی این تصفیه خانه برای کشاورزی، صنایع و بخشی نیز برای تالاب شادگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری این طرح فاضلابی که معضلی برای رودخانه کارون بود و آن را آلوده می‌کرد به آبی تبدیل می‌شود که در صنعت، کشاورزی و محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلیلیان ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز نیز تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود که قابلیت تصفیه ۲۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌ روز را دارد.

وی عنوان کرد: همچنین با احداث یک تصفیه‌خانه تکمیلی در منطقه گلدشت مجموع فاضلاب شهر اهواز و شهرستان کارون تصفیه و ورود فاضلاب به رودخانه کارون را نخواهیم داشت و ۴۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه شده می‌تواند در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز