خبرگزاری کار ایران

توسط واحد دیابت مرکز بهداشت غرب اهواز؛

۱۶۰۰ نفر دیابتی تحت پوشش قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۴

قدم ابتدایی برای درمان هر بیماری به ویژه بیماری دیابت که اکنون تبدیل به یک اپیدمی جهانی شده است، آموزش با کیفیت و اصولی است.

ایلنا: کار‌شناس دیابت مرکز شماره ۴ اهواز گفت: دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیک(سوخت و سازی) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط مکانیزم‌های مختلفی است. دیابت بیماریِ است مزمن و مادام العمر که درمان قطعی ندارد ولی با رعایت توصیه‌های بهداشتی و مصرف منظم دارو می‌توان بیماری را کنترل و از بروز عوارض آن جلوگیری نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، معصومه مسلمانی ادامه داد: واحد دیابت مرکز بهداشتی درمانی شماره ۴ همزمان با اجرای برنامه غربالگری دیابت در سال ۱۳۹۰ تاسیس و فعالیت خود را با هدف کنترل قند خون در بیماران دیابتی و آموزش بیماران، همچنین کاهش بروز و پیشگیری از عوارض بیماری دیابت آغاز به کار نمود.

مسلمانی گفت: این واحد در حال حاضر ۱۶۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده که می‌توان گفت یکی از فعال‌ترین واحد‌های مستقر در مرکز بهداشتی درمانی شماره ۴ است.

وی افزود: این واحد واقع در کوی سعدی، جمعیت غرب اهواز را پوشش می‌دهد و در حال حاضر به ارائه خدمات مراقبتی درمانی آموزشی و پیشگیری می‌پردازد. تمام این خدمات توسط پزشک دیابت، کار‌شناس دیابت و کار‌شناس تغذیه ارائه می‌شود.

این کار‌شناس دیابت گفت: قدم ابتدایی برای درمان هر بیماری به ویژه بیماری دیابت که اکنون تبدیل به یک اپیدمی جهانی شده است، آموزشِ با کیفیت و اصولی است. این واحد روزانه پذیرای بیش از ۲۰ بیمار دیابتی می‌باشد که به هرکدام از بیماران و همراهان آن‌ها خدمات آموزشی و مشاوره‌ای ارائه می‌گردد و پس از شناسایی افرادِ در معرض خطر، اقدام به غربالگری، اخذ نمونه خون و کنترل رایگان آزمایشات می‌کند.

وی افزود: درحال حاضر این واحد به ۱۹ مرکز بهداشتی درمانی و ۴۰ خانه بهداشت تحت پوشش مرکز بهداشت غرب خدمات رسانی کرده و تمامی اطلاعات به صورت الکترونیکی و کاملا انسجام یافته در رایانه ثبت می‌شود.

لازم به یادآوری است تمامی اطلاعات و داده‌ها قابل مدیریت، و پس از آنالیز نهایی به سطوح تصمیم گیری ارجاع داده می‌شود.

مسلمانی در پایان گفت: واحد دیابت مرکز بهداشتی درمانی شماره ۴ همچنین با بیمارستان‌های گلستان و امام خمینی(ره) در ارتباط می‌باشد و موارد ویژه از بیماران را به پزشکان متخصص این بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهد و بیماران معرفی شده(ارجاعی) از طریق این مرکز از خدمات و تخفیفات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز