خبرگزاری کار ایران

در۶ ماه نخست سال ۹۲ انجام شد؛

تعمیر اساسی ۱۳ کارخانه فرآورشی در مناطق نفت خیز جنوب از سوی شرکت توربین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۴۹

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب از تعمیر اساسی ۱۳ کارخانه فرآورشی در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در نیمه نخست امسال خبر داد.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب از تعمیر اساسی ۱۳ کارخانه فرآورشی در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در نیمه نخست امسال خبر داد.
به گزارش ایلنا، عبدالامیر حویزاوی اظهار داشت: در این مدت ۱ کارخانه بهره بردای، ۸کارخانه تقویت فشار گاز و ۴کارخانه گاز و گاز مایع به طور کامل تعمیر و در اختیار واحدهای بهره بردار قرار گرفت.

وی گفت: در جریان این تعمیرات ۴۰ دستگاه ماشین آلات دوار شامل توربین، کمپرسور، الکتروموتور و پمپ‌های فرآیندی نیز تعمیر اساسی شد.
حویزاوی تعمیر اساسی ۵۷ دستگاه مخازن مختلف کارخانه‌های بهره برداری ونمکزدایی، ۶۸ دستگاه تفکیک گر گاز از نفت، ۱۵ دستگاه نمک گیر برقی و ۶ دستگاه. برج تفکیک و ۱۳ دستگاه پیش گرم کن و فیلترپساب را از دیگر فعالیت‌های انجام شده از سوی شرکت توربین در نیمه نخست امسال برشمرد.
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب با بیان اینکه در این مدت تعمیر ۳ کارخانه زود‌تر از زمان پیش بینی شده انجام شد اظهار داشت: تعمیر اساسی واحدهای فرآورشی که با تلاش کارکنان این شرکت و شرکت‌های بهره برداری تابع مناطق نفت خیز جنوب صورت گرفت در جلوگیری از کاهش تولید نفت و گاز تاثیر گذار بوده است.
وی ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات ماشین‌های فرایندی را یکی از برنامه‌های شرکت توربین جنوب عنوان کرد و گفت: تا کنون اقلام بسیاری از تجهیزات انواع توربین‌های گازی از سوی این شرکت بازسازی و یا ساخته شده است که علاوه برصرفه جویی ۱۱۰میلیون دلاری سال گذشته ازابتدای سال ۹۲تاکنون باتعمیروبازسازی۱۲۰۰قطعه دیگردر مجموع هشت میلیون دلارصرفه جویی ارزی شده است.
حویزاوی افزود: ساخت قطعات و تجهیزات توربین هابااستفاده از توانمندیهای شرکت‌های داخلی به دلیل اینکه عامل مهمی در تداوم و استمرار تولید به شمار می آیند در روند خودکفایی کشور تاثیر به سزائی داشته و از خروج مبالغ زیادی ارز مورد نیاز خرید قطعات ماشین آلات و تجهیزات، جلوگیری می‌نماید.
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب با اشاره به اینکه فعالیت‌های هدفمند برای بومی سازی قطعات و تجهیزات توربین‌های گازی از حدود ۱۰ سال پیش آغاز شده است گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در این مدت و همچنین همت شرکت‌های تولید کننده قطعات و تجهیزات بخش خصوصی هم اکنون از مرز قطعه سازی عبور کرده و وارد مرحله ساخت بسته کامل تجهیزات توربین شده‌ایم.
وی با بیان اینکه ساخت کامل یکی از انواع توربین‌های گازی با همکاری این شرکت و مدیریت‌های محترم تولید و تدارکات و امور کالای مناطق نفت خیز جنوب بابهره گیری ازتوان داخلی شرکتهای خصوصی دردست اقدام است وبسترسازیهای اولیه فراهم وساخت برخی ازقطعات درحال انجام است، اظهارامیدواری کردبا تفضل خداوند سبحان انشاا… نخستین توربین گازی ساخت داخل درآینده نزدیک وباهمت متخصصان ایرانی به پایان رسیده وپس از گذراندن آزمایشات مختلف واطمینان ازصحت عملکردبه بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب در ادامه از تعمیرروتورتوربوکمپرسورهوای توربین‌های گازی رستونTB۴۰۰۰خبرداد و گفت: تاکنون۳عددازاین نوع روتورهاتعمیر، بازسازی وپس از انجام تست‌های اولیه و بالانس بانصب روی توربین‌های یادشده درمرحله راه اندازی وبهره برداری قرارگرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز