خبرگزاری کار ایران

توسط نشر «کتاب هرمز» در اهواز؛

کتاب «نیلوفران سپید» گزیده ای از اشعار آزاد سپیدسرایان کرمانشاه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۶۶۹

کتاب «نیلوفران سپید» گزیده ای از اشعار آزاد سپیدسرایان استان کرمانشاه، به همت نشر «کتاب هرمز»، به چاپ رسید.

به گزارش ایلنا از خوزستان، اشعار این کتاب به انتخاب و کوشش «کورش همه خانی» و پس از فراخوان سراسری به شاعران، گردآوری و بررسی و انتخاب شدند. دبیر این پروژه، مهناز رضایی(لاچین) می باشد که در فراهم آمدن این اثر سترگ، نقش مهمی داشته است.

این کتاب مجموعه ای از اشعار سپید بسیار زیبا، قوی و منسجمی است که در نوع خود می توان آن را نمونه ای از بهترین انتخاب ها نامید. 

«همه خانی» با دقت و وسواس مثال زدنی و تلاش های شبانه روزی، پس از چند ماه گردآوری و بررسی اشعار رسیده، این اثر را فراهم کرده است.

در این اثر ابتدا مقاله ای از همه خانی با عنوان« نگاهی گذرا به پیشینه  شعر سپید» آمده است که به شرح و بیان ویژگی های شعر سپید و تغییرات فرهنگی و اجتماعی ایران از زمان نیما یوشیج و آن انقلاب بزرگ در ادبیات ایران تا بررسی شعر شاگردان و شاعران پس از نیما، پرداخته است. 

سپس اشعار شاعران برگزیده آمده است که تقریبا از هر کدام یک یا دو شعر، ذکر شده است. اشعار، همه سپید هستند و از فضاهایی بکر و تازه با نگاهی به مسائل و مصائب زندگی انسان امروزی، شکل گرفته اند. زبان و بیان در اکثر اشعار، زنده و جاندار و قابل اعتناست که همین نکته تأثیر اقناعی خوبی بر روی ذهن مخاطب می گذارد و او را با اشعار و کلیت اثر، همراه و همدل می نماید.

در مؤخره کتاب نیز مقاله ای از «عدنان خلعتی» با عنوان «چرا ما همچنان شاعران نیمایی هستیم؟»،  آمده است که با بیان دیدگاههای ادبی خود و شرح و بسط شرایط اجتماعی و فرهنگی ایران قبل و بعد از نیما، نقش و جایگاه شعر و شاعران نیمایی و تغییرات زبانی و فکری شاعران را مورد بررسی قرار داده است و همچنین به بحران عدم وجود رهبری تأثیرگذار در نقد شعر و ادبیات امروز ایران پرداخته است.

در پایان کتاب نیز، شناختنامه ای کوتاه از شاعران حاضر در این کتاب و معرفی فهرست وار آثار آنها آمده است که در شناخت بهتر مخاطبان از شاعران سپیدسرای استان کرمانشاه، مؤثر خواهدبود.

کتاب «نیلوفران سپید»، به همت نشر «کتاب هرمز» در اهواز و در ۲۵۰ صفحه و با قیمت پشت جلد ۸۵۰۰۰ هزارتومان در دی ماه سال جاری به چاپ رسیده است.

علاقمندان می توانند این اثر را در کرمانشاه از کتابفروشی هاشمی و در تهران از فروشگاه کتابشار، تهیه و خریداری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز