خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش جرم، سرقت و تیراندازی در بندر امام خمینی/ ضرورت شفاف‌سازی دستگاه قضا در‌باره احکام صادره

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۱۶۴

بسیاری از شهروندان خوزستانی از افزایش جرم و سرقت‌ در بندر امام خمینی (ره)نگرانند؛ به گفته این مردم همواره شاهد شنیدن اخباری مبنی بر دستگیری این مجرمان به گوش می‌رسد اما سئوال اینجاست که چرا با وجود دستگیری این افراد هنوز شاهد افزایش سرقت‌ها و زورگیری‌های مسلحانه در این بندر هستیم؟

به گزارش ایلنا از خوزستان، تعدادی از شهروندان بندر امام خمینی (ره) در تماس با خبرنگار ایلنا از افزایش جرم و سرقت مسلحانه در این شهر و ایجاد ترس برای شهروندان خبر دادند.

یکی از شهروندان در این باره می‌گوید: ۲۶ دی‌ماه یکی از نزدیکان ما در طی یک زورگیری و سرقت مسلحانه توسط سارقان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

وی افزود: چند روز پیش ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در نزدیکی پارک خلیج فارس ۲ موتورسوار که مسلح بودند قصد زورگیری و سرقت تلفن همراه این جوان را داشتند که با مقاومت وی روبرو شدند.

این شهروند گفت: سارقان که با مقاومت این جوان روبرو شدند اقدام به تیراندازی به او می‌کنند که به ساق پای وی اصابت می‌کند و باعث مجروحیت او می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان اضافه می‌کند: در روزهای گذشته نیز یک دستگاه خودروی پژو اقدام به تیراندازی به چند فروشگاه موبایل در کوی مطهری کرد و متواری شد و به گفته مسئولان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

چندی پیش نیز در شهرک صدوقی یک درگیری مسلحانه باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم شده بود.

افزایش جرم و جنایت در استان خوزستان و این شهر باعث رعب و وحشت مردم شده؛ این شهر که از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی به سر می‌برد نیز از افزایش جرم و جنایت مستثنی نبوده است.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: همیشه در اخبار شنیده می‌شود که تعدادی از این سارقین یا جنایتکاران توسط عوامل نیروی انتظامی دستگیر شده و راهی دادگاه شده‌اند که باید شاهد کم شدن جرم یا کاهش تعداد این افراد در سطح جامعه باشیم ولی در عمل نه‌تنها شاهد کاهش جرم نیستیم بلکه شهروندان از بالا رفتن تعداد این هنجارشکنی‌ها احساس ناامنی می‌کنند.

حالا سئوال ما این است که با وجود دستگیری این افراد چرا شاهد کاهش سرقت و زورگیری‌های مسلحانه نیستیم؟

سؤالی که حالا در ذهن مردم ایجاد شده این است که اگر اخبار شنیده شده مبنی بر دستگیری تعداد زیادی از مجرمان در طول سال واقعی باشد، این اخبار با افزایش جرم و جنایت همخوانی ندارد.

متأسفانه تلاش خبرنگار ایلنا برای گفت‌وگو با بخشدار بندر امام و تعدادی از مسئولان و وکلای دادگستری برای روشن شدن ابعاد این اقدامات غیرقانونی، بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز