خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای؛

هواشناسی خوزستان نسبت به بارش برف و باران در ارتفاعات هشدار زرد صادر کرد/ وقوع دماهای منفی و صفر در بعضی نقاط خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۸۰۵

اداره‌کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش برف و باران در ارتفاعات و امکان خسارات احتمالی هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، بر اساس این اطلاعیه زمان شروع این سامانه از اوایل پنجشنبه ۳۰ د‌ی‌ماه تا اواسط جمعه یکم بهمن‌ماه است.

مخاطره این سامانه بارشی رگبار باران همراه رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و بارش برف در ارتفاعات بوده که منطقه اثر آن ارتفاعات شمال، شمال شرق و شرق استان است.

به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از برف و باران، احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیرضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی جاده‌های کوهستانی و مدیریت در مصرف انرژی از نکاتی است که هواشناسی نسبت به انجام آن‌ها توصیه کرد.

همچنین اداره‌کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد تا اوایل هفته آینده با ریزش هوای سرد شاهد کاهش محسوس دما و وقوع دماهای منفی و صفر درجه در مناطق سردسیر استان خواهیم بود و مه یا مه رقیق صبحگاهی نیز در این ایام دور از دسترس نیست.

گفتنی است، در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۲۲ درجه و دهدز با ۱.۵ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان بودند و دمای اهواز نیز در بالاترین میزان به ۱۹.۷ درجه و در کمترین حالت ۶.۹ درجه سانتی‌گراد را تجربه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز