خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش خبر داد؛

ورود مدعی العموم به موضوع پرونده واگذاری زمین‌های بخش فتح المبین شوش

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۲۳۰

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در جلسه کارگروه صیانت از اراضی کشاورزی این شهرستان از ورود مدعی العموم به موضوع پرونده واگذاری زمین‌های بخش فتح المبین خبر داد.

به گزارش ایلنا خوزستان، امروز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه جلسه کارگروه صیانت از اراضی ملی و کشاورزی شهرستان شوش باحضور رئیس دادگستری، دادستان  عمومی و انقلاب شهرستان شوش، فرمانده ناحیه مقامت بسیج شوش و جمعی از مسئولان ادارات در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان شوش برگزار شد.

سجاد اسدی مهر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در ابتدا از ورود خود به عنوان مدعی العموم به موضوع پرونده فروش و واگذاری زمین‌های جهاد کشاورزی و تخصیص اراضی بنیاد مسکن به متقاضیان که اعتراض برخی از مردم را به همراه داشته است، خبر داد.

وی در این خصوص گفت: در این زمینه از جهاد کشاورزی شهرستان خواسته شد تا مدارک لازم درخصوص نحوه واگذاری و فروش زمین به این دادستانی ارائه کند.

دادستان شوش نسبت به منفعل بودن ادارات متولی نسبت به تصرف زمین‌های شهرستان انتقاد کرد و خاطر نشان کرد: آزادسازی و رفع تصرفات از منابع طبیعی و اراضی دولتی از جمله اولویت‌های دستگاه قضایی در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی ناظر بر احیای حقوق عامه است.

وی افزود: از زمان حضورم در شهرستان براساس خبرهای پراکنده‌ای که از طرف مردم رسیده به مسئولین مربوطه اعلام میکنیم که در برخی مکان‌ها تصرفات و تخلفاتی صورت گرفته، در صورتی که مدیران ادارت مربوطه باید گزارش تصرفات را برای دستگاه قضاء ارسال کنند و این مطلب منفعل بودن ادارات و مسئولین مربوطه را می‌رساند.

اسدی در ادامه به انتظار مردم از نیروی انتظامی شهرستان شوش اشاره و اظهار کرد: انتظاری که از نیروی انتظامی می رود این است که به عنوان بازوی اجرایی شهرستان؛ وقتی بحث رفع تصرف از اراضی و همکاری با ادارت مطرح می شود خیلی سریعتر وارد عمل شود.

وی در پایان گفت: زمانی که در خصوص برخی اراضی هنوز تصمیمی گرفته نشده هیچ یک از ادارات خدمات رسان حق همکاری با مالک یا متصرف را ندارند چرا که در زمان اخذ هزینه‌ی انشعاب " آب و برق و …" ، فرد پرداخت کننده احساس قانونمند بودن عمل انجام گرفته را می‌کند و وقتی مردم می‌بینند تعاملی بین ادارت جهت رفع مشکلات نیست دل زده می شوند و این را ضعف شدیدی برای ادارات می دانند لذا " اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی،  بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌ها باید بازدیدها وبازرسی‌های خود را  در سطح منطقه بیشتر و مستمر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز