خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

تجلیل تحلیل‌گر فوتبال خوزستان از عملکرد سبحانی در لیگ عالی تاجیکستان/فوتبال خوزستان به یک رنسانس احتیاج دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۵۹۹

امین یزدانی، کارشناس و تحلیل‌گر مطرح فوتبال خوزستان معتقد است که امین سبحانی سرمربی زسکای تاجیکستان در اندازه یک فوق ستاره در لیگ عالی تاجیکستان ظاهر شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی فوتبالیست با تکنیک اسبق منتخب استان و تحلیل‌گر فعلی فوتبال، در خصوص درخشش مربی لژیونر خوزستانی تیم زسکا شهر دوشنبه تاجیکستان، به خبرنگار ایلنا، گفت: امین سبحانی مربی لژیونر خوزستانیِ فوتبال ایران که سابقه فعالیت در آکادمی فوتبال فولاد خوزستان را در کارنامه دارد، سالیان متمادی در لیگ‌های معتبر و با کیفیت حاشیه جنوبی خلیج فارس ازجمله کشورهای قطر، عمان و امارات در قواره سرمربی مشغول فعالیت بوده و در فصل جاری فوتبال تاجیکستان کاری کرد، کارستان.

یزدانی ادامه داد: این مربی بی‌ادعا، پرتلاش و باانگیزه، باعث افتخار و مباهات فوتبال ریشه‌دار خوزستان شد و راه را برای ورود دیگر مربیان ایران به سایر کشورهای هم‌جوار، هموار کرد. این مربی - لژیونرِ خوش‌فکر فوتبالِ خوزستانی کشور، در حالی که چندین هفته از شروع فصل ۲۰۲۱ فوتبال کشور تاجیکستان گذشته بود، هدایت زسکای دوشنبه را در شرایطی برعهده گرفت که این تیم با نتایج بسیار ضعیف، فقط با کسب ۶ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی لیگ عالی تاجیکستان جای گرفته بود و کاندیدای سقوط به لیگ پایین‌تر بود؛ اما این مربی خوشنام و جوان خوزستانی که سابقه حضور در چند کشور مختلف را در کارنامه دارد، توانست باهوش سرشاری که دارد به‌سرعت مشکلات و ضعف‌های تاکتیکی و فنی این تیم را شناسایی کرده و با ارائه راهکارهای مناسب که نشان از درایت، هوش و خلاقیت او دارد، از این تیم ته جدولی، یک مدعی بسازد.

بازیکن سابق تیم فوتبال منتخب خوزستان، ادامه داد: سبحانی که همواره به دنبال ارائه فوتبالی تهاجمی و مدرن است، از زسکا تیمی ساخت که فوتبالی جذاب، چشم‌نواز و باطراوت در مستطیل سبز به نمایش می‌گذاشت و هم تیمی که با بازی‌های زیبای خود، کارشناسان را واداشت تا این مربی را برای چند هفته به‌عنوان مربی برتر معرفی نمایند. از طرفی اعتماد مدیران باشگاه زسکای تاجیکستان به این مربی لژیونر خوزستانی باعث شد که سبحانی باانگیزه‌ای مضاعف مشغول کار شود. او به‌خوبی این انگیزه را در بدنه تیم تزریق کرد و باعث شد از تیمی که برای عدم سقوط بازی می‌کرد، تیمی ساخته شود که حداقل دستمزد آن، کسب سهمیه آسیایی بود. هنری که می‌توان آن را در مربیان مدرن و جویای نام پیدا کرد.

یزدانی افزود: امین سبحانی در ادامه با رکورد ۴ پیروزی متوالی، توانست به‌عنوان بهترین مربی ماه لیگ عالی تاجیکستان را از آن خود کند، کاری که فقط مربیان خوش‌فکر از عهده‌اش برمی‌آیند. اوج کار سبحانی را می‌توان در متوقف کردن استقلال دوشنبه و غلبه بر تیم خُجند که رده دوم جدول را در اختیار داشت، جستجو کرد؛ زیرا سبب شد که او بتواند به‌اتفاق شاگردانش در یک ماراتن زیبا، جذاب و طاقت‌فرسا، با اختلاف دو امتیاز از تیم استروشن پیشی بگیرد تا تیم زسکا در پایان لیگ، در رده سوم جدول قرار گیرد. بدین ترتیب امین سبحانی و شاگردانش با قرار گرفتن در رده سوم لیگ عالی تاجیکستان، توانستند به مرحله مقدماتی AFC  CUP آسیا صعود کنند. کاری که فقط از مربیان بزرگ و ریسک‌پذیر و با دانش مدرن می‌توان انتظار داشت.

یزدانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه سبحانی پیش از این نیز توانسته بود تیم بحران‌زده مجیس عمان را هم به موفقیت برساند و در فصل گذشته نیز یکبار دیگر زسکای ته جدولی را تا رده سوم بالا ببرد، چرا در داخل کشور و حداقل خوزستان، از این مربی متخصص روزهای سخت، استفاده نمی‌شود؟ گفت: دیگر زمان آن رسیده که مدیران فوتبال ایران و به‌ویژه خوزستان به سرمایه‌های خودباور و اعتماد کنند و هدایت تیم‌های خود را به دست مربیانی بسپارند که با فضا، جغرافیا و فرهنگ آن آشنایی کاملی دارند، زیرا درست نیست که منتظر نشست تا شاهد هدر رفتن و سوختنِ سرمایه‌هایی باشیم که می‌توانند به رشد، پیشرفت، ترقی و بالندگی فوتبال ایران و استان فوتبال خیز خوزستان کمک شایانی انجام دهند.

بنده معتقدم تا دیر نشده باید سبحانی‌ها را دریابیم تا دوباره فوتبال خوزستان، همانند پیش از دهه ۱۳۸۰، شاهد فعالیت مربیان بومی در باشگاه‌های مختلف استان باشیم و من امیدوارم رنسانس فوتبال خوزستان را هرچه سریع‌تر مشاهده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز