خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می دهد؛

وضعیت مبهم پل فولاد اهواز/ نامشخص بودن متولی نگهداری و جبران قطعات سرقت شده

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۰۳۸

پل فولاد (ششم) اهواز یکی از شریان‌های مهم این شهر از نهم آذرماه به دلیل سرقت قطعات، مسدود شده و حالا بعد از گذشت چند روز هیچ برنامه‌ای از سوی مسئولان برای راه‌اندازی دوباره این پل مطرح نیست و به حال خود رها شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پل فولاد اهواز از نهم آذرماه به دلیل سرقت قطعات و نا ایمن شدن مسدود شده و بازگشایی مجدد آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این‌ پل که یکی از شریان‌های اصلی اهواز و شهرستان کارون است، به دلیل سرقت حدود ۱۳ تُن از بادبندهایش به مبلغی بیش از ۴ میلیارد تومان به این حال و روز افتاده است.

این پل ۷۴۰ متری که ۳۰ متر عرض دارد و بیشتر برای تردد ماشین آلات صنایع فولاد و لوله سازی اهواز کاربرد دارد در سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسیده و همانطور که از نامش پیداست صنایع فولاد در ساخت آن نقش پررنگی داشته و در آن زمان به دلیل یکی بودن شهرستان کارون و اهواز این پل در محدوده اهواز قرار داشت و در حال حاضر در محدوده شهرستان کارون قرار دارد.

۲ درز انبساطی این پل نیز به دلیل فرسودگی و سرقت‌ها دچار مشکل شده و در کنار اختلاف ارتفاع ایجاد شده باعث می‌شود که هر ۲ ماه یکبار آسفالت پل شکاف خورده و نیاز به آسفالت دوباره داشته باشد. مشکلاتی که قبل از سرقت‌ها نیز وجود داشته و گویا بارها توسط برخی از افراد به مسئولین مربوطه گوشزد شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرقت قطعات و بادبندهای این پل به مرور زمان انجام گرفته و این حجم از قطعات یک شبه دزدیده نشده و در ابتدا قطعات از قسمت‌هایی به سرقت برده می‌شد که در دید نبوده و در مرحله آخر نیز قطعات پایانی را جدا کرده‌اند.

وقتی بنایی ساخته می‌شود بحث نگه داشت آن نیز مطرح است، قسمت عمده پل فولاد در شهرستان کارون و قسمت شهرک اکباتان آن در اهواز قرار دارد، همانطور که گفته شد وقتی این پل ساخته کارون نیز بخشی از اهواز بود و در آن زمان صنایع فولاد درخواست داشت نگه‌داری آن بر عهده شهرداری باشد و شهرداری نیز چنین درخواستی داشت و بعد از سال‌ها که کارون از اهواز جدا شد این بار نگه داشت آن برعهده شهرداری کارون واگذار شد.

یکی از اعضای شورای شهر اهواز در نوزدهمین جلسه شورای شهر گفته بود که این پل در حوزه کارون بوده و نگه داشت آن نیز بر عهده آن شهرستان است، همچنین طبق پیگیری‌های خبرنگار ایلنا برخی مسئولین کارون نیز نظری عکس دارند.

این طور که شواهد نشان می‌دهد، صنایعی که تردد ماشین آلات خود را از این پل انجام می‌دهند نیز از وظیفه نگه داشت این پل در گذشته سر باز زده بودند. نگه‌داشتی که انجام نشد و حالا نتیجه آن را می‌بینیم و خسارت چند میلیاردی به یکی از مهم‌ترین پل‌های کارون و اهواز وارد کرده و وضعیت نامشخصی را برای آن رقم زده است.

عدم‌ پاسخگویی فرمانداران اسبق و جدید شهرستان کارون و شهردار و یکی از اعضای شورای شهر به خبرنگار ایلنا باعث شد تا پیگیری‌های چند روزه خبرنگار ما از سوی مسئولان مربوطه بی نتیجه بماند. این در حالی است که شهردار کارون بارها با رسانه‌های دیگر مصاحبه داشته و نکته قابل توجه این است که عضو شورای ادعا می‌کرد که شهردار مصاحبه نداشته است.

 تعدادی دیگر از مسئولان نیز قول همکاری و مصاحبه را دادند که متاسفانه در تماس‌های بعدی پاسخگو نبودند.

این پل که محل تردد ماشین آلات صنایع فولاد و لوله سازی اهواز است می‌تواند دوباره توسط همین ۲ صنعت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به چرخه خود برگردد، ولی نگه داشت آن موضوعی است که در مثلث اهواز، کارون و صنایع، محصور شده و مانند کودکی یتیم است. موضوعی که اگر تعیین تکلیف نشود باز هم مورد سرقت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز