خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان:

هیچ علائمی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر دیده نشد/ ادامه پایش تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۷۰

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان، گفت: برگزاری گشت مشترک کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست شهرستان بهبهان از محل تجمع پرندگان در راستای رصد و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مهران اکبری از برگزاری گشت مشترک کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست شهرستان بهبهان از محل تجمع پرندگان آبزی و تالاب‌ها در راستای رصد و پایش و مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان خبر داد.

وی در ادامه افزود: با عنایت به شروع فصل سرما و زمان کوچ پرندگان مهاجر و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان این بازدید از محل دریاچه سد آریوبرزن، تالاب‌ها و تجمع پرندگان صورت پذیرفت که در این بازدید نشان خاصی از تلفات پرندگان مشاهده نگردید.

اکبری گفت: با برنامه ریزی های صورت پذیرفته تا پایان سال اینگونه بازدیدها ادامه یافته و جلسات توجیهی و آموزشی نیز برای بهره برداران و عوامل محیط زیست در دستور کار این اداره قراردارد.

لازم به ذکر است، آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان است که دارای ۳ نوع تیپ C,B,A می باشند. در طیور فقط تیپ A می‌تواند ایجاد بیماری نماید. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می‌نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز