خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در آیین معارفه سرپرست فرمانداری اهواز:

اختصاص ۳۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه خوزستان/ ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در استان/صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۳۳۳

استاندار خوزستان از تصویب طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان در جلسه هیئت دولت خبر داد و گفت: طبق این مصوبات ۳۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه خوزستان اختصاص داده شده و طبق برنامه ۱۵۰ هزار شغل در استان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز چهارشنبه دهم آذرماه در آیینی سرپرست فرمانداری اهواز معارفه و جمال عالمی نیسی فرماندار سابق اهواز تکریم شد.

استاندار خوزستان در این آیین با اشاره به اهمیت اهواز در سطح کشور و بین‌الملل، اظهار کرد: با توجه به مشکلات ۲ سال اخیر اهواز در فاضلاب شهری، روان آب‌ها، آب شرب، مسائل مربوط به توسعه شهری و محدودیت‌هایی که صنایع به همراه آلودگی برای شهر ایجاد کرده‌اند، انتظار می‌رود این صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌ها از ظرفیت استان در جهت ایجاد درآمد استفاده می‌کنند ولی این درآمد‌ها در سطح کشور استفاده می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بخشنامه ۴ ماده‌‌ای تنظیم شده که این صنایع و شرکت‌ها باید از نیروها و پیمانکاران بومی استفاده کنند و مالیات و گردش حساب خود را در اهواز و استان داشته باشند.

وی ادامه داد: بعضی از شرکت‌ها خریدهای خود را خارج از استان انجام می‌دهند که همین موضوع اگر در استان انجام شود باعث ایجاد اشتغال می‌شود که کارگروهی برای این موضوع تشکیل شده است.

خلیلیان همچنین افزود: برنامه ۲ ساله و مصوباتی در سفر رئیس جمهور به خوزستان تعیین شد که این مصوبات با پیگیری‌ها در هیئت دولت به تصویب رسید.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: طبق این مصوبات ۳۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان اختصاص داده شد که باعث ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در بخش‌های کشاورزی، بهداشت و درمان، صنعت، صنایع پایین‌دست و دیگر بخش‌ها می‌شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین وزارت نفت موظف شد ۷ هزار میلیارد تومان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی انجام دهد که ۲ هزار میلیارد تومان آن سال جاری و مابقی سال آینده اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز