خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

ابراز تأسف دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان از جان باختن تکنسین پتروشیمی تندگویان/کاش سازمان منطقه ویژه پتروشیمی به اندازه اصرار به کتمان فیش‌های نجومی به این موضوع ورود می‌کرد/خواهان روشن شدن علت حادثه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۰۹۵

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان ضمن ابراز تأسف از جان باختن یک تکنسین پتروشیمی شهید تندگویان، از عدم اطلاع‌رسانی به موقع توسط روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت مذکور انتقاد نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قربان درویشی در این خصوص گفت: متأسفانه روزگذشته یکی از تکنسین‌های واحد تهویه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به نام مرحوم مهدی بهمئی به دلیل وقوع یک حادثه که جزئیات آن هنوز اعلام نشده، جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: خانه کارگر خوزستان ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده این تکنسین جان باخته، خواهان شفاف‌سازی دلیل وقوع حادثه توسط دستگاه‌های نظارتی در منطقه است.

درویشی ادامه داد: متأسفانه روابط عمومی شرکت مذکور زمانی مجبور به اطلاع‌رسانی و تائید این موضوع می‌شود، که در فضای مجازی اخباری مبنی بر وقوع انفجار در آن شرکت منتشر می‌شود و به ظاهر، این شرکت بیشتر نگران اعتبار خود است تا جان کارکنانش. به همین خاطر با تأخیری چند ساعته، آن هم برای تکذیب خبر انفجار، اشاره به جان باختن نیروی انسانی خود می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان ادامه داد: متأسفانه روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان نهاد ناظر حاکمیتی هم به این موضوع ورود نمی‌کند در حالیکه در خصوص انتشار فیش‌های نجومی بگیران، بیانیه‌ای مبنی بر جعلی بودن فیش‌ها صادر نموده که البته این موضع‌گیری آنان با آنچه واکنش رئیس جمهور محترم بوده، در تضاد است.

درویشی ادامه داد: این سازمان به ظاهر فراموش کرده که بخشی از زیرمجموعه دولت است و نباید مواضعش به گونه‌ای باشد که تصمیمات رئیس دولت را زیر سؤال ببرد. چگونه است که آنان موضوع فیش‌ها را تکذیب می‌کنند، ولی رئیس دولت بر اساس آنچه برخی رسانه‌های رسمی اعلام کرده‌اند، افراد خاطی را برکنار می‌کند؟ این دوگانگی ابهامات زیادی را به وجود آورده که لازم و ضروری است دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به آن ورود کرده و ابهامات به وجود آمده در جامعه را برطرف نمایند.

درویشی در پایان گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، هرچه سریعتر باید علت وقوع حادثه منجر به فوت مرحوم مهدی بهمئی تکنسین پتروشیمی شهید تندگویان را اعلام نماید و از دستگاه‌های مربوطه، بازرسین وزارت کار، ایمنی و... تقاضا داریم ضمن بررسی این موضوع، با مقصرین این حادثه برخورد قانونی صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که روزگذشته دوم آذرماه، در برخی از شبکه‌های اجتماعی منطقه بندر ماهشهر و بندر امام خمینی خبری مبنی بر وقوع انفجار و آتش سوزی در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و جان باختن یکی از کارکنان آن شرکت منتشر می‌شود، ساعت‌ها از این موضوع می‌گذرد ولی هیچ سازمان مرتبطی نسبت به تأیید یا تکذیب این خبر اقدام نمی‌نماید تا اینکه در ساعات اولیه بامداد امروز سوم آذرماه، پس از جان باختن این فرد مصدوم، روابط عمومی پتروشیمی تندگویان با تکذیب هرگونه انفجار یا آتش سوزی منجر به توقف خط تولید این شرکت، فوت یکی از کارکنان خود به نام مرحوم مهدی بهمئی به دلیل وقوع حادثه در خارج از مدار تولید را تأیید می‌نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز