خبرگزاری کار ایران

بمناسبت سالروز تصویب قانون کار عنوان شد؛

معافیت کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر در روستاها از قانون کار بازی با معیشت مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۲۷۴

در دیدار بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز، حمیدیه و کارون با رئیس کانون بازنشستگان و دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان طرح معاف کردن کارگاه‌های زیر ۱۰ در روستاها از قانون کار مورد انتقاد قرار گرفت و از نمایندگانی که این طرح را امضا کردند خواستند که امضای خود را پس بگیرند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز دوشنبه یکم آذرماه دیدار عمومی حمید باوی بحره رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز، حمیدیه و کارون با بازنشستگان تامین اجتماعی مناطق مختلف اهواز و با حضور دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی، شرکت بیمه آتیه سازان حافظ و کمیته درمان کانون بازنشستگان برگزار و عملکرد کانون و خدمات رسانی به بازنشستگان ارائه شد.

در این نشست حمید باوی بحره خدمت بی منت به بازنشستگان تحت پوشش این کانون را از اهداف خدمات رسانی در دوره جدید هیئت مدیره دانست و اظهار کرد: خدمت به شما بازنشستگان که سالیان سال در سنگر کار تولید و سازندگی استان خوزستان تلاش بی وقفه ای داشته‌اید و وظیفه ما بوده و هدف از این دیدارهای عمومی حضور میدانی در محل سکونت شما است تا بازنشستگان اگر مشکلاتی از لحاظ درمان، بیمه تکمیلی آتیه سازان، وام‌های دریافتی و سایر خدمات بیمه ای مرتبط با کانون داشته باشند بازگو کنند.

وی با اشاره به نمایندگانی که طرح اضافه کردن تبصره‌ای به ماده ۴۱ قانون کار که معافیت کارگاه‌های تا سقف ۱۰ نفر در روستاها از قانون کار است را امضا کرده‌اند، افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس معیشت کارگران زیادی بخطر می افتد و تصویب آن به منزله بازی با معیشت مردم است لذا ما بازنشستگان توصیه می‌کنیم نمایندگانی که این طرح را امضا کرده‌اند بهتر است بعد از مطالعه بیشتر امضای خود را پس بگیرند در غیر اینصورت کارگران هوشیار هستند و جوابشان را در پای صندوق‌های رای خواهند داد و متاسفانه ۶ نفر از امضا کنندگان این طرح از نمایندگان خوزستان هستند.

رئیس کانون بازنشستگان اهواز ادامه داد: معیشت جامعه کارگری خط قرمز ماست، انتظار جامعه کارگری از مجلس انقلابی کنترل تورم و رفع بیکاری و بهبود معیشت خود و خانواده‌های آن‌ها است.

وی در ادامه گزارشی از پیگیری های به عمل آمده توسط کانون در خصوص حق جنگی و آب و هوا، دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان و همچنین پیگیری مشاغل سخت و زیان آور در دیوان عدالت اداری ارائه کرد.

باوی بحره همچنین به تشکیل جلسات متعدد و پیگیری‌های مستمر کانون بازنشستگان اهواز در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت مطالبات بازنشستگان از جمله حق جنگی و بدی آب و هوا، رفع تبعیض بین بازنشسته همکار و غیرهمکار، افزایش عیدی پایان سال، و رفع نواقص احکام و متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی، خصوصاً افزایش حقوق حداقل بگیران و دائمی شدن همسان سازی اشاره کرد.

در این دیدار قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان ضمن تبریک سالروز تصویب قانون کار گزارشی از وضعیت و مشکلات و معضلات جامعه کارگری ارائه داد و در خصوص طرح پیشنهادی اضافه کردن تبصره ای به ماده ۴۱ قانون کار توسط تعدادی از نمایندگان خانه ملت انتقاد کرد و از نمایندگانی که این طرح را امضا کردند خواست که بدون مطالعه و مشورت با کارشناسان چنین طرحی را امضا نکنند تا ضربه‌ای به کارگران و معیشت آن‌ها وارد نشود و در پایان خواستار پس گرفتن امضای این نمایندگان شد.

معافیت کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر در روستاها از قانون کار بازی با معیشت مردم است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز