خبرگزاری کار ایران

خدادادی در نخستین شعرواره ملی بشردوستی:

شهید علی لندی الگوی بشردوستی برای نسل جوان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۳۳۲

نخستین شعرواره ملی بشردوستی به میزبانی جمعیت هلال احمر استان خوزستان و در سالن اجتماعات شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، علی خدادادی در آیین نخستین شعرواره ملی بشردوستی که به میزبانی جمعیت هلال احمر استان خوزستان و در سالن اجتماعات شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، با یادی از شهدا، اظهار داشت: ۲۳ شهید دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی به حق، عالمانی بودند که به اوج ایمان رسیدند و می‌توانند به‌عنوان الگوی ازخودگذشتگی و ایثار به جامعه معرفی شوند. شهید علی لندی نیز در دنیای امروزی توانست با آن اقدام شجاعانه خود، یاد شهدای نوجوان را زنده کند و روشنگر این مسیر مقدس باشد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به فعالیت‌های فرهنگی، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها و شعرواره ها نوعی برنامه‌های فرهنگی جهت جذب و تثبیت جوانان هستند که باید با برنامه‌ریزی‌های مدون بیشتر به آنها پرداخته شود.

وی همچنین افزود: این شعرواره با هدف ماندگاری اهداف و رسالت جمعیت هلال احمر در آسمان ادبیات ایران، خلق و تجمیع بانک اشعار بشردوستانه برای امروزیان و آیندگان با چاپ کتاب آثار برگزیدگان، ترویج فرهنگ و اندیشه‌های انسان دوستانه در جامعه، گسترش عینی نوع‌دوستی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در راستای تأثیر در جامعه امروز و نیز تربیت نسل‌ها، توجه به دغدغه‌مندی روز مردم و پرداخت ادبی به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با هدف رفع و تاب‌آوری در برابر آنها، ترویج آموزه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای رسیدن به جامعه‌ای ایمن و افزایش تاب‌آوری اجتماعی، گسترش فرهنگ ازخودگذشتگی با تاسی از فداکاری‌های مدافعین سلامت، کادر درمانی و امدادی، آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت، شهدای مدافع حرم و جنگ تحمیلی، نهادینه کردن انسان دوستی در جامعه با ابزار شعری برنامه‌ریزی و برگزار شد.

خدادادی ضمن تقدیر از همکاری دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و آزاد اسلامی واحد دزفول، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این شعرواره ارسال شد که ۱ هزار و ۱۵۶ اثر به مرحله داوری راه یافتند. از این تعداد ۷۰ اثر ارزنده در هر بخش و در نهایت ۱۰ اثر ممتاز انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز