خبرگزاری کار ایران

رییس اداره دامپزشکی ماهشهر خبر داد:

تشدید پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بندر امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۳۴۸

رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر گفت: پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بندر امام خمینی (ره) با توجه به مهاجرت پرندگان به این منطقه تشدید می‌شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، امین لله قنواتی با بیان اینکه در طول سال پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام می‌شود، اظهار کرد: نیمه دوم سال با آغاز مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به بندرگاه بندر امام خمینی (ره)، پایش‌ها برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تشدید می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود دریاچه نمک، ساحل، انبارهای نگهداری نهاده‌های خام دامی و بندرگاه همگی آنها به طور مرتب برای مقابله با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پایش می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر در ادامه پرندگان وحشی مهاجر را مخزن اصلی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و گفت: با توجه به مهاجرت پرندگان مهاجر در فصول سرد سال به استان خوزستان، پرورش‌دهندگان طیور بومی و صنعتی باید هشدارهای مرتبط با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند.

قنواتی رعایت اصول امنیت زیستی را در راستای جلوگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مرغداران و روستاییان توصیه کرد و افزود: از صاحبان مرغداری‌ها می‌خواهیم رعایت موازین بهداشتی را برای ممانعت از شیوع احتمالی بیماری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز