خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه در اهواز:

ایجاد اشتغال و تولید یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از جرم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۶۱۵

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اشتغال، گفت: اشتغال و تولید یکی از بهترین راه‌های مقابله با جرم و ایجاد اثرهای مثبت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سفر خود به خوزستان و دیدار با صنعتگران استان اظهار کرد: اگر تولید و اشتغال نباشد ناهنجاری اجتماعی به وجود می‌آید. درصد بالایی از جرم در خوزستان به سرقت و بعد از آن به مواد مخدر مربوط است که برای جلوگیری از آن‌ها باید هزینه‌های بالایی صرف کرد.

وی ایجاد اشتغال و تولید و اثرات مثبت آن بر جامعه را یکی از بهترین راه‌های مقابله با جرم و ناهنجاری‌های جامعه دانست و افزود: مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بر تولید و ایجاد اشتغال تاکید داشته و آن را از مسائل مهم کشور می‌داند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: صنعتگران نباید عقب نشینی کنند و به تلاش خود ادامه دهند چرا که این تلاش اگر حتی به هدف نرسد منافعی نیز برای خود و جامعه دارد.

وی اخذ تسهیلات بانکی و چگونگی قراردادها و تنظیم آن‌ها را یکی دیگر از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: این مشکلات باید حل شود چرا که اقتصاد ما بانک محور است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه فرار مالیاتی در کشور بالا است، افزود: باید نگاه ریشه‌ای به مالیات کرد و درستی قوانین و مقررات آن بررسی شود.

وی همچنین بر تولید و فراهم کردن زمینه‌های اولیه آن و اقدامات لازم برای فروش محصولات جهت گردش مالی صنعتگران و تولید کنندگان تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان اضافه کرد: صنوف و قشرهای مختلف و همچنین دستگاه‌های مربوطه و ستاد تسهیل می‌توانند با تشکیل کارگروه‌های تخصصی ضمن حل و فصل کردن مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان از ورود پرونده ها به دستگاه قضا جلوگیری کرده و در زمینه‌هایی که نیاز است این دستگاه برای رفع مشکلات ورود کند.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز