خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در استان محقق شد؛

اجرای پرورش ماهیان دریایی در قفس در بحرکان هندیجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۵۱

مدیر کل شیلات خوزستان از اجرایی شدن طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس و خدمات تکمیلی و پشتیبانی در خشکی، برای نخستین بار در خوزستان پس از سال ها در منطقه بحرکان شهرستان هندیجان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان،  فتح اله ابوعلی با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژه برای اولین بار پس از سال ها در خوزستان، اجرا می شود و برای توسعه و ترویج این روش جدید آبزی پروری، در عرصه دریا در سطح ۹ هکتار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در عرصه خشکی نیز برای پشتیبانی و تکمیل زنجیره تولید مکانی به مساحت یک هکتار واقع در کیلومتر ۵ جاده شهرستان هندیجان به بحرکان احداث می شود.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: هدف از اجرای طرح در خشکی ارائه تاسیسات پشتیبانی و تکمیلی در مراحل مختلف پرورش ماهیان تا عمل آوری شامل محل مونتاژ، تعمیر قفس ها، دایر کردن مرکز جمع آوری محصولات، سردخانه، نگهداری، بازاریابی و عرضه ماهیان دریایی، تهیه و تولید خوراک آبزیان و تدارک و تامین نیازهای مرکز پرورش است.

وی ظرفیت تولید سالانه این طرح را ۵۰۰ تن ماهی دریایی، گونه صبیتی و سی باس اعلام و بیان کرد: بچه ماهیان سایت پرورش نیز از مرکز آبزی پروری در شهرستان آبادان تهیه می شوند.

ابوعلی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های پرسود و صنعتی کم‌ هزینه در پرورش آبزیان به شمار می‌رود تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری در این طرح با مشارکت بخش خصوصی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

به گفته وی با اجرای این طرح فرصت شغلی برای 90 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.

مدیر کل شیلات خوزستان، به وضعیت جهانی آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد( FAO) صید جهانی آبزیان به حدی رسیده است که با شیوه های کنونی مدیریت ذخایر، نمی‌توان تولید بیشتری را انتظار داشت.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر تقاضا برای ماهی و دیگر غذاهای دریایی رو به افزایش است و در طی دو دهه اخیر، پرورش آبزیان با رشد سالانه حدود هشت درصد سریعترین و با ثبات ترین نرخ رشد را در تولید پروتئین های جانوری در جهان داشته است.

وی در پایان یادآور شد: امروزه کشورهایی مانند چین، نروژ، شیلی، ژاپن و انگلستان به عنوان قطب تولید ماهیان دریایی در قفس ( آبهای شور و شیرین) شناخته شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز