خبرگزاری کار ایران

پتروشیمی فارابی همچنان بر مدار رشد و سودآوری

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۲۳۳

مدیرعامل پتروشیمی فارابی، گفت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ این شرکت به سود خالص ۲۶۳ میلیارد ریالی دست یافت.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فارابی، گزارش امورمالی شرکت بر مبنای صورتهای مالی حسابرسی نشده، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ این شرکت  به سود خالص ۲۶۳ میلیارد ریالی دست یافت.

بر اساس گزارش منتشر شده این میزان سود ۲۶ برابر مدت مشابه سال قبل و معادل ۹۰ درصد از کل سود سال گذشته است.

محمود فخرایی مدیر عامل شرکت پتروشیمی فارابی که از زمان تصدی این مسئولیت به همراهی تیم مدیریتی خود با بازسازی فرایند تولید و احیا درآمد مخزن داری، شرکت را از رکود و ورشکستگی نجات داده است با اعلام این خبر افزود: تجربه نشان داده است باتوجه به نوع محصولات، در نیمه دوم سال همیشه حجم  فروش و حاشیه سود نسبت به شش ماهه اول بهبود نسبی داشته است و انشالله با وضعیت موجود در پایان سال جاری، سود محقق شده شرکت با رشد بسیار مناسبی همراه خواهد بود .

وی که نمایندگی شرکت پتروشیمی فن آوران در هیات مدیره پتروشیمی فارابی را بعهده دارد، با اشاره به اینکه این وضعیت به هیچ وجه از نظر سهامداران عمده راضی کننده نیست، اعلام کرد طرح استحصال فیوماریک اسید از پساب واحد انیدرید فتالیک به مراحل نهایی تصویب و شروع عملیات اجرایی نزدیک شده است و همچنین پیگیری لازم جهت عملیاتی کردن چند طرح دیگر نیز در حال انجام است که اجرای هر یک از این طرحها می‌تواند روند سودآوری شرکت را تسریع نماید .

شرکت پتروشیمی فارابی از شرکتهای وابسته به شستا می‌باشد که از سال پیش، پس از ۶سال ثبت زیان ؛مجدد سودآور شده است و به باور کارشناسان بدلیل موقعیت مکانی مناسب و زمین با ارزش در فاصله ۵۰۰متری آبهای آزاد، از پتانسیل بالایی جهت ایجاد طرحهای توسعه ای برخوردار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز