خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

آغاز بازسازی مسکن‌های مناطق زلزله‌زده از هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۰۱۳

استاندار خوزستان گفت: ۲ الگو برای ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده دنبال می‌شود که ساخت و بازسازی آن‌ها هفته آینده توسط بنیاد مسکن و از طریق آوار برداری آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، صادق خلیلیان امروز سه شنبه ۲۷ مهرماه در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده استان با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: بازدیدهای لازم از مناطق آسیب دیده از زلزله اخیر صورت گرفته است. تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد بر اساس بازدیدهای میدانی اخیر بوده و قرار شد بنیاد مسکن این هفته پرونده‌های کلیه افرادی را که در این زلزله‌ها خسارت دیده‌اند به اتمام برساند و کار آواربرداری نیز آغاز شود.

وی افزود: همچنین بنا شد نجار رئیس مدیریت بحران کشور پیگیری لازم را در دولت جهت دریافت مصوبه خسارت های برآورد شده داشته باشد تا پس از تصویب خسارات در دولت اعتبارات ابلاغ شود.

استاندار خوزستان گفت: تعدادی کمک های فوری و جاری قرار است به عنوان کار مکمل انجام شود و امیدواریم دستگاه‌ها با هماهنگی و تقسیم کاری که انجام شده مسیر رسیدگی به امور زلزله‌زدگان را با سرعت انجام دهند.

وی ادامه داد: قرار است بخشی از هزینه ها به صورت کمک بلاعوض و بخشی هم به صورت تسهیلات بلند مدت تامین شود. مجموع وام و کمک بلاعوض برای بخش عشایری و روستایی را حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی برآورد کردیم که امیدواریم تصویب و ابلاغ شود. 

خلیلیان اضافه کرد: ۲ الگو برای ساخت مسکن در منطقه دنبال می‌شود، یکی برای مناطقی که دسترسی آسان تر است و امکان انتقال مصالح برای منطقه وجود دارد و دیگری هم الگوی ویژه مناطق سخت گذر که باید از مصالحی که در منطقه وجود دارد استفاده شود. این ۲ الگو توسط بنیاد مسکن و بر اساس پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود انجام و کار بازسازی را از هفته آینده از طریق آواربرداری آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز