خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

حذف دانشگاه پیام‌نور دهدز از دفترچه آزمون/ اقبالی: فعالیت مجدد دانشگاه منوط به معرفی مکان مناسب است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۸۹۸

خبرهای پیرامون دانشگاه پیام‌نور واحد دهدز «شهرستان دزپارت» طی یکی دو سال گذشته به‌شدت ناامید کننده است و همین موضوع باعث اعتراض مردم گردیده.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شهرستان شدن دهدز هم نتوانست از بار کابوس‌های شبانه‌روزی مردم این منطقه بکاهد. کابوس‌هایی که طی سالیان متمادی باعث فرار و کوچ اجباری مردم این منطقه شده است و کماکان این روند فرسایشی ادامه دارد. «کابوس آب، جاده، بیمارستان، پل و حالا دانشگاه».

یکی از شهروندان دهدزی به خبرنگار ایلنا گفت: پیام‌نور، دانشگاهی هرچند کوچک که امید خانواده‌های بسیاری در این منطقه به وجود آن گره‌خورده است و حالا باخبر حذف نام این دانشگاه از دفترچه آزمون، باید منتظر بازگشت این شهر به دوران پیش از دانشگاه و تکرار آوارگی جوانان این منطقه باشیم.

بدون تردید یکی از عمده عواقب حذف این دانشگاه، نارضایتی عمومی و ترک تحصیل بخش زیادی از جامعه کمتر برخوردار و مستمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی خواهد بود که با هزاران امید، قدم به دانشگاهی گذاشتند که روی آب بنا شده بود.

دانشگاهی که می‌تواند در صورت ادامه کار و تعیین تکلیف نهایی آن، بخش عمده‌ای از نیاز منطقه به نیروهای متخصص را تامین کرده و از آوارگی‌های پیش رو و سرگردانی‌های احتمالی آنها در شهرهای دیگر جلوگیری نماید.

بر اساس پیگیری خبرنگار ایلنا، یکی از نگرانی‌های موجود مردم این منطقه در شرایط فعلی با توجه به بعد مسافت ۶۰ کیلومتری جاده پرخطر دزپارت - ایذه و پراکندگی روستاهای صعب‌العبور این شهرستان، رفت و آمد داوطلبین و دانشجویان برای مراجعه به شهرستان های همجوار است.

ارتقاء منطقه دهدز به شهرستان و ظرفیت های پیش روی آن برای دایر نمودن رشته های جدید و جذب دانشجوی بیشتر و امکان استفاده از ظرفیت های منطقه برای درآمدزایی در این واحد دانشگاهی، ضرورت دارد هر چه سریعتر این واحد دانشگاهی تعیین تکلیف شود.

رییس دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان در این مورد به خبرنگار ایلنا، گفت: تا زمانی که یک فضای آموزشی مشخص با امکانات در شأن دانشجو به ما معرفی نگردد، شرایط تغییر نخواهد کرد و جذب دانشجویی نخواهیم داشت.

علیرضا اقبالی افزود: قرار نیست هرجایی را به‌صرف حضور چند دانشجو به نام دانشگاه معرفی کنیم. اگر مقدمات یک فضای آموزشی توسط هیات مؤسس این دانشگاه که اکثرشان از مقامات محلی هستند تهیه و به تایید ما برسد، آغاز دوباره فعالیت این دانشگاه بلامانع خواهد بود.

حالا باید منتظر ماند تا مردم ببینند هیئت مؤسس دانشگاه، فرماندار، نماینده مجلس و مسئولین دانشگاه پیام‌نور مرکز استان، چه راهکاری برای تحقق این خواسته ابتدایی دانشجویان شهر محروم دهدز اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز