خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

چشمه‌های گوگردی گُلگیر، جاذبه‌ای ناشناخته در خوزستان + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۲۶۵

گُلگیر نام شهری است کوچک از توابع مسجدسلیمان که در شرق خوزستان واقع شده است، با جاذبه های گردشگری بکر.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، گُلگیر منطقه‌ای بکر با جاذبه‌های بسیار در حوزه گردشگری و منابع طبیعی است که در برخی منابع این منطقه را «گورگیر» نیز نامیده‌اند و می‌گویند که سید علی محمد امام، این وجه تسمیه را از آن روی می‌داند که نام این شهر در اصل نام و لقب اشخاصی چند با عنوان گورگیر بوده است. از آن روی که در این منطقه آثاری چند از دیلیمیان دیده شده است، این گمان تقویت می‌شود که نام این شهر با نام برخی از امرای دیلمی و از جمله گورگیر دیلمی بدون ارتباط نباشد.

برخی دیگر، گلگیر را از آن روی که در گذشته در فصول پربارش سال، مملو از گل می‌شد، گلگیر می‌گفتند. گل‌هایی که به دلیل خشکسالی و عقیم شدن برخی از چشمه‌ها و سفره‌های زیرزمینی طی سال‌های گذشته، تنها نام آن‌ها بر این جغرافیای زیبا مانده و به خاطره‌ای در یک نام محدود شده است .

هرچند از گل‌های دیروز گلگیر آن‌گونه که گفته‌اند خبری نیست، ولی این منطقه هنوز آن‌قدر جاذبه دارد که باعث جذب هر گردشگری شود: چشمه آب‌شور «به گویش محلی: اَوِ سور» تپه‌های باستانی، کوه آسماری، گیاهان دارویی، حیوانات متنوع وحشی، قسمتی ناچیز از جاذبه‌های موجود در گلگیر است. در کنار جاذبه‌های موجود، چشمه‌های آب درمانی گوگردی گُلگیر، یکی دیگر از جاذبه‌های منحصربه‌فرد این منطقه است.

جاذبه‌ای در حوزه زمین‌شناسی پزشکی که در کنار مراقبت بیشتر، باید به معرفی بهتری از این جاذبه برای جذب گردشگر پرداخت.

این چشمه‌های آب گوگردی دارای خاصیت درمانی می‌باشند و به‌صورت خودجوش از زمین جاری شده و در فصل زمستان و پاییز، دارای آب گرم و در تابستان، دارای آب سرد هستند.

این چشمه‌ها برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار مفید می‌باشند و اگر در بحث لجن درمانی و آب درمانی این منطقه سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد، سالیانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در این منطقه برنامه‌ریزی کرده و وارد خوزستان می‌شوند.

اینکه گلگیر، چرا و به چه دلیل تاکنون ناشناخته باقی مانده است و آن‌گونه که باید معرفی نشده، جای تعجب دارد؛ اما بدون تردید، معرفی بهتر این جاذبه منحصربه‌فرد در کنار قابلیت‌های دیگر این منطقه می‌تواند به رشد پایدار اقتصادی جوامع محلی در گلگیر کمک کند. فرصتی نو، برای خروج یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار در خوزستان از بن‌بست.

چشمه‌های گوگردی گُلگیر، جاذبه‌ای ناشناخته در خوزستان + فیلم

چشمه‌های گوگردی گُلگیر، جاذبه‌ای ناشناخته در خوزستان + فیلم

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز