خبرگزاری کار ایران

در موزه هنرهای معاصر اهواز؛

همایش مهر و هنر آغاز به کار کرد

کد خبر : ۱۱۴۳۲۱

نخستین همایش جامع " مهر و هنر " روز شنبه ۲۷ مهرماه با حضور حجت والاسلام والمسلمین سید لطف اله سپهر مدیر کل اداره ارشاد استان خوزستان و همراهان ایشان, اساتید فرهیخته بخش تجسمی استان خوزستان و چندی از مسئولین و دانش آموزان مدارس استان آغاز بکار کرد.

ایلنا: نخستین همایش جامع «مهر و هنر» روز شنبه ۲۷ مهرماه با حضور حجت والاسلام والمسلمین سید لطف اله سپهر مدیر کل اداره ارشاد استان خوزستان و همراهان ایشان، اساتید فرهیخته بخش تجسمی استان خوزستان و چندی از مسئولین و دانش آموزان مدارس استان آغاز بکار کرد.
به گزارش ایلنا این همایش که به مدت یک هفته با هدف معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های موزه هنرهای معاصر اهواز و آشنایی دانش آموزان و دانشجویان و خانواده‌هایشان با هنرهای تجسمی برگزار می‌شود حاصل همکاری موزه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، آموزش و پرورش استان خوزستان، صدا و سیمای استان، انجمن هنرهای تجسمی، شورای تجسمی استان، شهرداری اهواز، شورای اسلامی شهر اهواز، دانشکده هنر شوش‌تر دانشگاه شهید چمران اهواز، کانون پرورش فکری، بسیج هنرمندان و نیروی انتظامی خوزستان است.
این گزارش می‌افزاید: حجت والاسلام سپهر طی جلسهٔ برگزار شده با حضور ایشان و بهرامی رییس موزه هنرهای معاصر اهواز گفت: مهر فصل آموزش و پرورش و آغاز سال تحصیلی است و به همین منظور همایش را بنام مهر و هنر معرفی کردند. حضور مقاطع مختلف تحصیلی شهر اهواز در این کارگاه آموزشی که اساتید تحصیلکرده و خبره هنرهای تجسمی(نقاشی، خوشنویسی، طراحی، گرافیک، کاریکاتور، عکاسی و…) حضور دارند را به عنوان اولین گام آشنایی با فضای موزه هنرهای معاصر اهواز و هم با اساتید نخبه هنرهای تجسمی می‌دانیم. همچنین دانش آموزان می‌توانند از نزدیک شاهد شیوه خلق آثار هنرهای تجسمی مختلف واین تجربه هنری ارزشمند باشند و حاصل این ارتباط فرهنگی ایجاد انگیزهٔ بیشتر بین دانش آموزان و رو آوردن آنان به هنرهای تجسمی است.
وی افزود: بیش از هفت هزار دانش آموز در این برنامه شرکت داده شدند که بتوانند با موزه و خلق آثار هنری از نزدیک آشنا شوند. بنا است بعد از آسیب‌شناسی خروجی کار در مرکز استان، این برنامه به شهرهای پرجمعیت استان برده شود؛ از جمله شهرهای دزفول، آبادان و ایذه که دارای هنرمندان خوبی از هنرمندان تجسمی است و این کارگاه‌ها را در این شهر‌ها نیز برگزار کنیم.
وی همچنین افزود: این شاید اولین ابتکاری است که در معاونت هنری و شورای هنرهای تجسمی در استان صورت می‌پذیرد و قطعا بازتاب بسیار خوب و مبارکی خواهد داشت. بعد از این شاهد حضور دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس اساتید خواهیم بود. استان خوزستان در خلق هنرهای جدید و آثار هنری در حوزه‌های مختلف جزو استانهای برجسته است. و مطمئن هستم این موضوع برای اساتید انگیزه بیشتری ایجاد می‌کند و با این حرکت شاهد آوازه هنرهای تجسمی و علاقه‌مندی مردم در خانواده‌های این دانش آموزان خواهیم بود. و امید است آموزش و پرورش برای رشد و ارتقاء کمی و کیفی در حوزه هنر و امور تربیتی، مزایای این طرح را به خانواده‌ها منتقل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز