خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور مطرح کرد؛

کاهش ۳۷ درصدی بارندگی در سال آبی گذشته/با شرایط سخت وارد سال آبی جدید شدیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۹۲۵

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سال آبی گذشته را با ۳۷ درصد کاهش بارندگی پشت سر گذاشتیم و بر اساس میانگین آماری جزو خشک‌ترین سال‌های بارشی در ۵۰ سال گذشته بود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حمیدرضا جانباز امروز شنبه سوم مهرماه در جلسه بررسی پروژه‌های آبی خوزستان، با اشاره موضوع تامین آب شرب کشور در سال جاری اظهار کرد: سال آبی گذشته که چند روزی از پایان آن می‌گذرد را با کاهش ۳۷ درصدی بارندگی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بر اساس میانگین آماری در ۵۰ سال گذشته جزو خشکترین سال‌های بارشی کشور بود و باید به این مساله توجه داشت که با شرایط سخت وارد سال آبی جدید شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بارش‌ها دیرهنگام اتفاق بیفتد و همچنین شاهد افزایش درجه حرارت بیشتر از متوسط میانگین خواهیم بود.

وی ادامه داد: در خوزستان عمده سامانه‌های تامین آب در بخش کشاورزی و شرب، وابسته به بارش بالادست است. اکنون وضعیت سدها از نظر ذخیره، مناسبی نبوده و همه در تلاش هستند تا مقدار و کیفیت آب را برای خوزستان مدیریت کنند تا به ویژه در بحث شرب، کمترین مشکل را داشته باشیم‌.

جانباز بیان کرد: سعی ما بر این است در بخش آب شرب بیشترین آب انتقالی از غدیر به نقاط جمعیتی خوزستان انجام شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح فاضلاب اهواز ادامه داد: طرح فاضلاب اهواز در سه محور مهم و عمده در حال بررسی و بخش عمده‌ای از کار توسط قرار سازندگی خاتم در حال انجام است و در بحث گرفتگی‌های فاضلاب نیز سعی شده کار در اولویت قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در تابستان سال آبی ۱۴۰۰، در کشور ۳۰۰ شهر میزان تولید و مصرف آب برابری داشتند و به چنین شرایطی تنش آبی می‌گویند. از این ۳۰۰ شهر، در ۱۰۰ شهر کمبود آب بیشتر از ۲۰ درصد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز