خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز اتفاق افتاد؛

آتش‌سوزی مجدد تالاب میانگران در بی‌خبری اداره محیط زیست ایذه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۱۸۷

تالاب میانگران از جمله تالاب‌های مهم و حیاتی استان خوزستان است که به دلیل تعرض‌ها و آتش‌سوزی‌های ممتد طی سال‌های گذشته تا کنون، دیگر نه آن جاذبه گذشته را دارد و نه از حیات در آن اثری باقی‌مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حذف تدریجی تالاب میانگران به‌عنوان یکی از جاذبه‌های استان خوزستان و محیط زیست ایران، سرعت بیشتری به خود گرفته است.

گزارش‌های متعدد از آتش‌سوزی‌های ساعتی در این تالاب، گواه روشنی بر نگرانی‌های عمومی پیرامون حذف یکی از جاذبه‌های تاریخی - طبیعی ایران است.

ابراهیم اسماعیل وندی مسئول واحد آتش‌نشانی شهرستان ایذه، ظهر پنج‌شنبه یکم مهرماه، از یک رشته آتش‌سوزی در تالاب میانگران طی دیروز تا امروز صبح خبر داد.

اسماعیل وندی در تصریح این خبر می‌گوید: غروب دیروز چهارشنبه گزارش‌هایی از آتش‌سوزی در تالاب میانگران داشتیم و امروز نیز در ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح، در پی تماس تلفنی همشهریان با سامانه ارتباطی ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی شهرستان ایذه مبنی بر حریق تالاب میانگران، دو اکیپ به همراه یک تانکر پشتیبان از این واحد برای کنترل آتش به تالاب مذکور اعزام شدند.

وی می‌گوید: به دلیل آتش‌سوزی‌های مکرر در تالاب میانگران، حجم آتش‌سوزی‌ها مشخص نیست. متأسفانه با توجه به مکرر بودن آتش‌سوزی‌ها در تالاب، تشخیص درستی نمی‌توان داد که آتش از چه ساعتی آغاز و مردم از چه ساعتی به ما اطلاع داده‌اند.

مسئول واحد آتش‌نشانی شهرستان ایذه افزود: اطفای حریق امروز صبح، حدود سه ساعت به طول انجامید که متأسفانه تا پایان آبان‌ماه جاری و آغاز بارندگی‌های پاییزی، به‌شدت مواردی از این دست به ما گزارش خواهد شد و این رویه باعث نابودی گونه‌های گیاهی بسیاری در تالاب خواهد شد.

از نکات قابل‌توجه، واکنش به دور از مسئولیت‌پذیری برخی مسئولین اداره محیط زیست ایذه است که شب گذشته در واکنش به خبر ایلنا، به‌جای پاسخگویی، به تمسخر، تهدید و کتمان واقعیت در فضای مجازی شهرستان جهت به انحراف کشاندن افکار عمومی پرداخته بود.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز