خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛

زنگ جشن شکوفه‌ها در خوزستان نواخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۶۹

صبح امروز و همزمان با سراسر کشور زنگ جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در خوزستان و با حضور معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، انسیه خزعلی امروز پنجشنبه یکم مهرماه در آیین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها در مدرسه تزکیه کوی نفت اهواز با اشاره به محرومیت خوزستان و توانمندی‌ها و خودباوری‌های زنان این استان، اظهار کرد: امید است دولت مردمی بتواند قدم و حرکت بزرگی در راستای شکوفا کردن این استعداد و توانمندی‌ها و ارتقا جایگاه استان بردارد.

وی آموزش فراگیر و عدالت‌محور را مهم‌ترین قدم برای این امر دانست و افزود: این آموزش برای دختران باید در اولویت قرار بگیرد چرا که دختران همان مادران فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز آینده هستند.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: به تعبیر امام خمینی (ره) قران انسان‌ساز بوده و درمورد زنان نیز همین موضوع صدق می‌کند. سرمایه‌گذاری در آموزش به دختران بازدهی چندین برابری دارد، اگرچه تمامی اقشار باید از آموزش فراگیر برخوردار باشند اما برای عدم بازماندگی تحصیل دختران در خوزستان و مناطق کم‌برخوردار این موضوع باید در اولویت باشد.

وی بر استفاده از امکانات دولتی و ظرفیت نیروهای جهادی مانند ایثار و فداکاری هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: تلاش مضاعف برای آموزش فراگیر و عدالت آموزشی در جامعه برای تربیت جوانان و فرزندان ضروری است.

خزعلی ادامه داد: برخی بخش‌ها آن‌گونه که باید از آموزش برخوردار نیستند و برخی از آموزش‌ها باید به مسئله تربیت، آموزش‌های تمدنی و فرهنگ‌سازی سبک تمدن ایران اسلامی همراه باشد که امید است دختران در این زمینه پیشگام باشند.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به پیام‌رسانی حضرت زینب در روز عاشورا، تصریح کرد: این موضوع بار زنان در جامعه را سنگین‌تر می‌کند و در این جهان که ایران در فشار و حصر اقتصادی قرار گرفته این زنان هستند که می‌توانند نشان‌دهنده این باشند که ایران همواره در مقابل این مشکلات مقاوم ایستاده است.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز