خبرگزاری کار ایران

در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت؛

رانندگان با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی از یارانه بیمه‌ای دولت بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۹۵۵

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان گفت: رانندگان حمل بار و مسافر با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی از ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال یارانه بیمه‌ای دولت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان، امروز ۳۱ شهریور ماه نشستی با حضور فؤاد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، حسین جعفرخادم مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، علیرضا عین اله زاده رئیس اداره حمل و نقل کالا، امید سلامت رئیس کانون رانندگان استان، ناصر نواصری زاده رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافربری، حمزه احمدی پور مسئول اداره مسافر و سید فرید علوی کارشناس اداره حمل و نقل در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان با موضوع بیمه اجتماعی رانندگان برگزار شد.

فؤاد غزیعلی در این نشست گفت: با توجه به اینکه تفاهم نامه همکاری در سطح کشور مابین سازمان راهداری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با موضوع بیمه رانندگان منعقد شده و رانندگی یکی از مشاغل سخت و زیان آور است بنا داریم از این ظرفیت بوجود آمده استفاده کرده و به رانندگان مشمول این بیمه که ساکن روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند اطلاع رسانی کنیم تا نسبت به عضویت خود اقدام و از مزایای آن برخوردار شوند.
حسین جعفرخادم نیز در این نشست با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی گفت: برخورداری از بیمه اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی ، بی سرپرستی و نظایر آن حقی همگانی‌ست و دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند؛ بر همین اساس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه ایجاد شد و دولت با پرداخت ۲ سوم حق بیمه، یارانه غیر مستقیم برای بیمه شدگان در نظر گرفته است. لذا رانندگان ساکن در روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی ضمن بهره مندی از سوبسید بیمه ای دولت، کارت هوشمند خود را شارژ نمایند و از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه برخوردار شوند.
وی افزود: شرایط سنی جهت عضویت در صندوق بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و رانندگان می توانند با دریافت گواهی سکونت از شورای اسلامی و مراجعه به دفاتر کارگزاری صندوق نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
 
جعفرخادم گفت: حق بیمه رانندگان ماهیانه مبلغ ۹۵ هزار تومان است که بصورت سالیانه پرداخت می نمایند و چنانچه کارت سلامت آنها اعتبار لازم را داشته باشد در هنگام ثبت نام نیازی به معاینات پزشکی جدید نیست و کلیه رانندگان عضو صندوق طبق استفساریه مجلس شورای اسلامی نیازی به عضویت مجدد در سازمان تامین اجتماعی ندارند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز