خبرگزاری کار ایران

دستگیری دو حفار غیرمجاز در گتوند خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۳۳۵

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان از دستگیری دو نفر و کشف و ضبط ادوات حفاری از آن‌ها در شهرستان گتوند خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس گزارش‌های دریافتی مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز در منطقه‌ای کوهستانی بالای روستای پشت درب موسوم به تنگ بیدزرد در شهرستان گتوند، عوامل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با قید فوریت به محل عازم شدند.

وی افزود: این نیروها پس از رسیدن به محل با همکاری نیروهای انتظامی شهر ترکالکی، به دستگیری دو نفر و کشف و ضبط ادوات حفاری از متخلفان موفق شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان خاطرنشان کرد: پرونده موضوع پس از مستندنگاری، از راه مراجع قضائی در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی - فرهنگی، ممنوع است و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوف به نفع وزارت میراث‌فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌‌شود.

مکناوی عنوان کرد: از همه شهروندان درخواست می‌‌شود در راستای حفظ آثار تاریخی در صورت مشاهده هرگونه حفاری مشکوک مراتب را به سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی یا به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به شماره ۰۶۱۳۵۵۳۰۳۷۶ (یگان حفاظت میراث‌فرهنگی) اطلاع دهند.

 شهرستان گُتْوَنْد در شمال شهرستان شوشتر قرار دارد و دارای دو بخش مرکزی و بخش عقیلی است. قلعه‌رستم (شیخ‌سلیمو)، تپه باستانی چغا، گچ‌سنگی، آسیاب‌های راک و برداژدها از جمله آثار و بناهای تاریخی گتوند هستند. همچنین آرامگاه استاد ادب، شاعر و نویسنده  قیصر امین‌پور در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز