خبرگزاری کار ایران

تعمیر هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مسجدسلیمان / مطالعات بهسازی بافت‌های فرسوده مسجدسلیمان در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۱۳۵

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه تعمیرات ۷ هزار و ۵۰۰ واحد از منازل آسیب دیده در زلزله شهرستان مسجدسلیمان به پایان رسیده، گفت: بنا شد مطالعات بهسازی بافت‌های فرسوده این شهرستان با پایان پروژه‌های ساخت و ساز دیگر آغاز شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، اکبر نیکزاد امروز جمعه ۲۶ شهریورماه در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و پروژه جابجایی مناطق آلوده به نفت و گاز اظهار کرد: باتوجه به زلزله سال ۹۸ در این شهرستان تعدادی از واحدها در قالب تخریب و نوسازی و تعدادی نیز باید تعمیر می‌شد.

وی افزود: تعمیر ۷ هزار و ۵۰۰ واحد در دستور کار بود که با تسهیلات در نظر گرفته شده این تعداد به اتمام رسید. یک‌هزار و ۴۰۰ واحد نیز باید تخریب و نوسازی می‌شد که ۸۶۰ واحد در محل خود تخریب و نوسازی شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه مطلب فوق گفت: ۵۴۰ واحد بنا به دلایل مختلف باید جابجا می‌شدند که طراحی سایت، تفکیک قطعات و کاربری‌های عمومی نیز برای مکان جابجایی این تعداد واحد در نظر گرفته شده و به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید. همچنین معابر شهرک ۵۴۰ واحدی انجام و در حال حاضر به مرحله آسفالت رسیده‌ایم.

وی گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان برای نیرورسانی(آب، برق وگاز) و زیرساخت‌های شهرک هزینه شده است که در مراحل پایانی خود است. ۵۴۰ واحد نیز وارد مرحله نازک کاری شده‌اند و به دنبال این هستیم وام مکملی برای این شهرستان و متقاضیان و زلزله زدگان در نظر گرفته شود تا واحد‌های خود را به اتمام برسانند.

نیکزاد بیان کرد: برای جابجایی منازلی که مناطق آلوده به نفت بودند با همکاری وزارت نفت بهسازی ۴۹۵ واحد در دستور کار قرار گرفت که امروز حدود ۹۲ درصد پیشرفت داشته و ظرف یک‌ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی در پایان یادآور شد: در جلسه امروز قرار شد که مطالعات بهسازی بافت‌های فرسوده شهرستان مسجدسلیمان با پایان یافتن پروژه‌های مذکور نیز آغاز شود.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز