خبرگزاری کار ایران

مکناوی خبر داد:

دستگیری یک عامل حفاری غیرمجاز در دزفول

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۴۱

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از دستگیری یک سوداگر اشیاءِ فرهنگی، توقیف خودرو و ضبط ادوات حفاری از وی در شهرستان دزفول خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های واصل مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز در منطقه کوهستانی دول زنگی شهرستان دزفول، عوامل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با قید فوریت به محل یادشده عزیمت کردند و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی موفق به دستگیری یک نفر و توقیف یک دستگاه خودرو و کشف و ضبط ادوات حفاری شدند.

وی افزود: این حفاران، در دو نقطه نزدیک به هم، حفاری‌هایی به طول و عرض دو متر و عمق یک متر انجام داده بودند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان عنوان کرد: باتوجه به کوهستانی بودن منطقه، سه نفر دیگر از مجموع عاملان حفاری غیرمجاز متواری شدند که پس از اعلام به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول به‌منظور کارشناسی و پیگیری حقوقی، موضوع پس از مستندنگاری از راه مراجع قضائی برای شناسایی سایر افراد خاطی در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی - فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیاءِ مکشوف به نفع وزارت میراث‌فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

مکناوی یادآور شد: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، یا در بقاع متبرک و اماکن مذهبی انجام شود، علاوه بر ضبط اشیاءِ مکشوف و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز