خبرگزاری کار ایران

در پیام تبریک انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه چمران اهواز به استاندار خوزستان:

ضرورت استفاده از همفکری همه نیروهای استان جهت توسعه خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۴۲۲

در پیامی، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز، به استاندار جدید خوزستان تبریک گفت و خواهان استفاده از همفکری تمام جریانات موجود استان جهت عبور از مشکلات موجود شدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، متن پیام انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر صادق خلیلیان

استاندار محترم خوزستان

با سلام و احترام

در ابتدا لازم می‌دانیم انتخاب حضرت عالی را به‌عنوان استاندار خوزستان تبریک بگوییم و امیدواریم که در دوره جدید استانداری، با توجه به اختیارات ویژه استانداری خوزستان و با بهره‌گیری از همکاری و همفکری همه نیروهای استان، شاهد رشد، پیشرفت و توسعه استان باشیم.

حضرت عالی که ریشه در این خاک دارید و از نزدیک با مردم استان آشنا هستید، به‌خوبی با توانایی‌ها و استعدادهای این سرزمین از یک طرف و رنج‌ها و محنت‌های مردم خوزستان از طرف دیگر آشنا هستید.

خوزستان از پتانسیل‌های مختلف در صنعت نفت و پتروشیمی، انرژی و فولاد، کشاورزی گسترده، سدهای مختلف بر رودخانه‌های کارون، دز، کرخه و مارون و نیز تالاب بین‌المللی هورالعظیم و شادگان و از تنوع و زیبایی قومیتی و آب‌وهوایی در گستره شمال تا جنوب، شرق تا غرب استان برخوردار است.

خوزستان با داشتن مرزهای مشترک آبی و خاکی، دارای امکان تجارت گسترده با کشورهای همجوار است. با گسترش آموزش عالی در همه شهرهای استان، امروز استان خوزستان از یک جامعه دانش آموخته دانشگاهی برخوردار است و با توجه به مجاورت با کشورهای همجوار خوزستان، به‌راحتی دارای استعداد قطب گردشگری پزشکی است و دانشگاه‌های استان، می‌توانند محلی برای جذب دانشجویان بین‌المللی از کشورهای همجوار باشند؛ ولی علی‌رغم همه این امکانات و توانایی‌ها، خوزستان همچنان از مشکلات مختلف اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و زیست‌محیطی رنج می‌برد، به طوری که هر از چند گاهی بحران‌های گسترده خوزستان به‌عنوان یک بحران ملی، تیتر اول رسانه‌های ایران و دنیا قرار می‌گیرد.

علاوه بر بحران کرونا که همچنان، همه کشور با آن روبروست، بحران‌هایی چون بحران ریزگردها، تنش آبی، بحران اشتغال به‌علاوه شاخص‌های پایین رفاهی و امنیتی، از مشکلات عمده استان است.

حل بحران‌های خوزستان، جز با همکاری و همفکری همه نخبگان در دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی، رسانه‌ها، احزاب، نهادهای مردمی و همه کارشناسان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی میسر نیست.

خوشبختانه حضرت عالی، خود از دانش‌آموختگان دانشگاه شهید چمران اهواز هستید و آشنایی نزدیک با جامعه علمی کشور دارید، لذا این امکان برای حضرت عالی وجود دارد که از همفکری و هم‌اندیشی با جامعه دانشگاهی بهره برده و با نگاه علمی به حل بحران‌ها و مشکلات استان بپردازید. موفقیت استاندار، بستگی به آن دارد که بتواند همه استعدادها، امکانات و نیروهای استان را در راستای رشد و پیشرفت استان، به کار گیرد و به بهانه همگرایی سیاسی، خود را از همفکری و هم‌اندیشی دیدگاه‌های متخصصان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی محروم نکند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز، آمادگی کامل دارد که نظرات کارشناسی اعضای خود را برای حل مشکلات استان، در اختیار مجموعه دست‌اندرکاران استان قرار دهد.

در پایان، توفیق روزافزون جنابعالی را در این مسئولیت خطیر از خداوند متعال مسئلت داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز