خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می دهد؛

دامداران هندیجانی: تلف شدن روزانه دام‌ها به دلیل توقف آبرسانی/مسئولین شهرستان پاسخگو نیستند/سرپرست اداره آبفا هندیجان: هنوز اعتباری دریافت نکردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۴۱۰

با توجه به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی به اداره آبفا شهرستان هندیجان برای تامین آب دامداران، چند روزی است که آبرسانی به آن‌ها قطع شده و دامداران، روزانه تلفاتی را متحمل می‌شوند. این در حالی است که این اداره ادعا می‌کند تاکنون هیچ اعتباری دریافت نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دامداران شهرستان هندیجان طی تماس با خبرنگار ایلنا، اظهار کردند: مدتی پیش طبق توافقات و جلسات هماهنگی در استانداری و پیش بینی اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی، مقرر شد که اداره آب و فاضلاب شهرستان آب مورد نیاز دام ها را تامین کند.

آن‌ها می‌گویند: مدتی است که آبرسانی به دامداران متوقف شده و هیچ مسئولی در هندیجان پاسخگوی این موضوع نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان در این خصوص، گفت: سال‌های گذشته آبرسانی توسط جهاد کشاورزی صورت می گرفت ولی سال جاری و طبق توافق نامه در استانداری و با پیش بینی اعتبار، این موضوع به آبفا محول شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب هندیجان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۵۰ تانکر آب به دامداران تحویل داده شده، خاطرنشان کرد: طبق توافقات قبلی تاکنون هیچ‌گونه اعتباری به این اداره تخصیص داده نشده ولی علیرغم هماهنگی ها کار آبرسانی تا چند روز قبل ادامه داشت اما با توجه به عدم تخصیص اعتبار و کمبود اعتبارات داخلی این کار متوقف شده است.

لازم به ذکر است، باتوجه به پیگیری های دامداران هیچ مسئولی در شهرستان هندیجان پاسخگوی نیاز دامداران نیست و روزانه تلفات زیادی در دام‌های خود می‌بینند.

این درحالی است که رودخانه زهره در این شهرستان قرار دارد و به راحتی می‌توان آب مورد نیاز دام‌ها را از این رودخانه تامین کرد.

همچنین در روزهای گذشته تنها ناحیه مقاومت بسیج سپاه با همکاری هیئت رزمندگان و فاطمیون و با حمایت خیرین چندین تانکر آب در اختیار دامداران قرار دادند.

دامداران می گویند: باتوجه به عدم پاسخگویی مسئولین شهرستان نسبت به وضع پیش آمده، ضروریست در این خصوص اقدامی انجام شود چرا که با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری دام، خسارت های جبران ناپذیری به صورت روزانه به دامداران متحمل خواهد شد.

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز