خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در آیین معارفه استاندار جدید خوزستان:

پیشرفت خوزستان یک تعهد بزرگ است/تاکید رهبری و رئیس جمهور بر توسعه سریع خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۹۴

وزیر کشور پیشرفت خوزستان را یک تعهد بزرگ دانست و گفت: دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور توسعه و پیشرفت خوزستان است و این مهم استاندار جدید استان را در جهت توسعه و پیشرفت استان پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، احمد وحیدی در سفر خود به خوزستان به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه استاندار جدید، اظهار کرد: خوزستان در حوزه کشاورزی و آب دارای رتبه اول کشور بوده و مشکلاتی نیز در این زمینه دارد و یکی از دلایل انتخاب خلیلیان تخصص وی در این حوزه و اقتصاد است و سعی شد انتخاب استاندارها در سراسر کشور بر اساس معیارهای شاخص هر استان باشد.

وی با بیان اینکه استاندار جدید خوزستان شخصیت علمی و مردمی دارد، افزود: خلیلیان سابقه عضویت در شورای عالی پول و اعتبار را داشته و روی مسائل مالی تسلط دارد و انتخاب وی یک پیام دارد که نیروهایی که زمانی ظرفیت استان بودند در صورت بازگشت به استان خود با تجاربی که کسب کرده‌اند می‌توانند مفید واقع شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، توسعه و پیشرفت خوزستان بوده و این موارد استاندار جدید خوزستان را در جهت توسعه استان پشتیبانی می‌کند که البته حمایت نمایندگان و دیگر مدیران و یکپارچگی استان را نیازمند است.

وی با بیان اینکه خوزستان از اقوام مختلفی که خود یک فرصت است تشکیل شده، عنوان کرد: سربلندی و پیشرفت خوزستان یک تعهد بزرگ بوده و اتحاد شرط آن است. بر اساس سند پیشرفت و توسعه منابع باید به استان اختصاص داده شود و اختیارات به آن بازگردد و سازمان برنامه و بودجه نیز با برنامه ریزی دقیق‌تر زمینه ساز انجام پروژه‌های مهم استانی شود.

وحیدی بر مشخص شدن سهم شرکت‌ها و صنایع در توسعه استان و مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت: صنایع تبدیلی و پایین دستی پتروشیمی‌ها باید توسعه یابد و از ظرفیت‌های آبی خوزستان استفاده شود.

وی در پایان از شناسایی ۱۲۳ نقطه محروم در استان و برنامه برای رفع این محرومیت‌ها خبرداد و گفت: پتانسیل گردشگری مذهبی و معنوی یکی دیگر از ظرفیت‌های خوزستان است که باید به آن توجه شود.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز