خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

وضعیت حاد کرونایی در ایذه/ اورکی: از ۳۰۴ نفر مراجعه کننده، ۳۰۰ نفر کرونایی داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۸۹۴

آمارهای پراکنده، از وضعیت حاد کرونایی در شهرستان ایذه خبر می‌دهد، تا جایی که رییس بیمارستان شهدا، گفته: از میان ۳۰۴ نفر مراجعه کننده به این بیمارستان، ۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آمارهای ارائه شده خارج از چارچوب ستاد کرونای شهرستان ایذه، حکایت از اوضاع وخیم کرونایی این شهرستان دارد.

برخی از مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه معتقدند که عدم ارائه آمارهای صحیح در شرایط کنونی می‌تواند باعث سهل‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده و به یک فاجعه ختم گردد. آن هم در شهرستانی که شبکه بهداشت و درمان آن فاقد بنیه قوی امکاناتی در شرایط بحرانی است.

در تازه‌ترین آمارهای دریافتی از شهرستان ایذه، امرالله اورکی رییس بیمارستان شهدای این شهر، با توجه به ممنوع المصاحبه اعلام شدن او توسط مدیران شهرستان، در وضعیت واتساپی خود عنوان کرد: از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در درمانگاه بیمارستان ایذه، ۳۰۴ نفر را ویزیت کردم که به جرات می‌گویم حدود ۳۰۰ نفر از آنها کرونا دارند. حال شهرم خوب نیست.

وضعیت حاد کرونایی در ایذه/ اورکی: از ۳۰۴ نفر مراجعه کننده، ۳۰۰ نفر کرونایی داشتیم

اگر بخواهیم همین وضعیت واتساپی رییس بیمارستان شهدای ایذه را ملاک ارزیابی قرار دهیم، باید اذعان داشت که شهرستان ایذه از مرز سیاه هم گذشته است.

در همین رابطه یک منبع آگاه در شبکه بهداشت و درمان ایذه به خبرنگار ایلنا، گفت: بخش‌های زیادی را در بیمارستان مانند بخش جراحی مردان، زنان، مغز و اعصاب، اطفال، داخلی و...‌به یک بخش محدود شده و مابقی بخش‌ها را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند. به جرات می‌گویم برای دریافت سی‌تی‌اسکن باید تا دوهفته در نوبت بود. حالا شما قضاوت کنید که وضعیت فعلی ما نرمال است یا سیاه؟

این منبع آگاه افزود: به جرات می‌گویم در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های موجود و توان مدیریتی ضعیف شبکه بهداشت و درمان، بالای ۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهدای ایذه بستری هستند.

وی ادامه داد: جدای از مراجعات به بیمارستان، کافی است جلوی یکی از مطب‌های شخصی که برخی از بیماران کرونایی شهرستان به آن ها مراجعه می‌کنند برای نیم ساعت توقف داشته باشید تا بهتر متوجه شوید آمار درست و غلط کدام است.

با این حال لازم است که برای آگاه نمودن شهروندان از وضعیت موجود، ستاد کرونای شهرستان هرچه سریع‌تر آخرین وضعیت فعلی را جهت متوجه نمودن آن دسته از شهروندان سهل‌انگار، به‌صورت رسمی اعلام نموده تا از وقوع احتمالی یک فاجعه، جلوگیری شود.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز