خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نگرانی شهروندان هندیجانی از تأخیر تزریق دُز دوم واکسن کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۹۷۳

در روزهای اخیر و با نبود واکسن کرونا برای تزریق در برخی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون، این مسئله موجب نگرانی مردم از جمله شهروندان هندیجانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نبود واکسن موضوعی است که طی چند روز گذشته گلایه‌هایی را از سوی برخی شهروندان به دنبال داشته، به‌ویژه افرادی که تزریق دُز دوم آن‌ها فرا رسیده و حالا مجبورند با تاخیر واکسینه شوند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده از دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، با ورود محموله جدید واکسن کرونا به کشور، ۳۰ هزار دُز نیز به خوزستان رسید، اما هم اکنون در برخی مناطق استان از جمله هندیجان، مردم با نبود واکسن مواجه هستند.

اگر چه فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته بود که با اختصاص بیشتر واکسن به استان خوزستان موافقت شده است، اما نبود واکسن در موقعیت کنونی موجب نگرانی برخی مردم از تاخیر در تزریق واکسن‌ها شده است.

در همین خصوص یکی از شهروندان هندیجانی به خبرنگار ایلنا، گفت: ۲۸ تیرماه اولین دُز واکسن خود را دریافت کردم، اما از ۳ روز پیش هر روز به مرکز تزریق واکسن مراجعه می‌کنم، ولی در پاسخ می‌گویند که در حال حاضر واکسن نیست.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا واکسن نیست؟ افزود: اکنون ۴ روز از تزریق دُز نخست گذشته است و کارکنان بهداشت می‌گویند یک هفته دیگر مراجعه کنید که با ۱۰ روز تاخیر واکسن کرونا دریافت می‌شود.

البته در این مورد، مرکز بهداشت و درمان خوزستان می‌گوید: تمام ۳۰ هزار دُز واکسن اختصاص یافته به خوزستان میان تمام شهر‌های استان توزیع و استفاده شدند، اما نبود واکسن مسئله کشوری است و در مدت زمانی محدود تا چند روز آینده با کمبود مواجه هستیم که تا هفته آینده با ورود محموله‌های جدید مشکلات در این زمینه برطرف می‌شوند.

 تاکنون مطالعاتی در زمینه عوارض تاخیر در تزریق دُز دوم کرونا انجام نشده است و بر اساس گفته‌های یک پژوهشگر، مکانیسم‌های کووید ۱۹ در سیستم ایمنی بدن پاسخ‌های علمی و قابل قبولی در این زمینه وجود ندارد و بیشترِ آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود، نادرست و غیرعلمی هستند، بنابراین؛ اگرچه توصیه می‌شود فاصله بین تزریق دُز نخست و دوم واکسن بین ۳ تا ۴ هفته باشد، اما همچنان نیز تحقیقات موثقی در خصوص ایجاد مشکل برای افراد پس از زمان مشخص شده وجود ندارد.

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز