خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

زیانی که کرونا به آموزشگاه‌های آزاد و مراکز آموزشی وارد کرد/ یک مدرس: متضرر و منزوی شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۲۰۹

یکی از اولین دستاوردهای منفی کرونا طی دو سال گذشته آسیب‌هایی است که به حوزه آموزش وارد نمود. تعطیلی آموزشگاه‌های آزاد و مراکز آموزشی باعث شد تا به مدیران و مدرسان این مراکز علمی آسیب‌های مالی جبران‌ناپذیری وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، طی دو سال گذشته تا کنون، شرایط کرونایی در بیشتر مناطق استان خوزستان قرمز و گاهی نزدیک به سیاه گزارش شده است.

شرایطی نامتعادل که باعث گردید تا تعطیلی‌های متمادی بر مراکز آموزشی تحمیل و مدیران این مراکز را به‌ناچار خانه‌نشین کند.

در همین رابطه و با توجه به تماس‌های مکرر مدیران این آموزشگاه‌ها با خبرنگار ایلنا، مرضیه کوراوند مدرس و مدیر یکی از آموزشگاه‌های شهرستان ایذه به ایلنا، گفت: در عمل، کرونا زندگی بسیاری از مراکز آموزشی را به تعطیلی کشاند و ضمن اینکه کسب کار ما را مختل نموده، ما را نیز منزوی کرده است.

کوراوند افزود: شما در نظر بگیرید طی این مدت چه تعدادی از دفاتر آموزشی ما و دیگر همکاران باز و به شکل مستمر فعالیت داشته‌اند؟ اینکه تا کمی شرایط رو به بهبودی می‌رود و ما امیدوار به تداوم این وضع شده و با تعهد به حفظ و رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت اقدام به نام‌نویسی از کارآموزان می‌کنیم و یک‌دفعه می‌گویند شرایط رنگی کرونا تغییر کرده و اوضاع خوب نیست، آدم وحشت می‌کند. این وسط نمی‌دانیم کلاس‌هایی را که ثبت‌نام آنها انجام شده را می‌توانیم برگزار کنیم یا نه؟

این مدرس دانشگاه می‌گوید: شاید مراکز دولتی توان مالی برای تعطیلی را داشته باشند، اما شما یک مرکز آموزشی خصوصی را در نظر بگیرید که باید با چه هزینه‌هایی در دوران کرونایی و کسادی آموزش دست و پنجه نرم کند. ضررهای ما به همین سادگی قابل‌جبران نیست.

کوراوند افزود: با توجه به تداوم این وضع، چه بسیار همکارانی در این بین هستند که با توجه به افزایش اجاره بهای ملک، بین ماندن یا کنار کشیدن مانده‌اند.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به تداوم واکسیناسیون عمومی، شرایط به سمتی برود که به‌زودی شاهد آغاز به کار آزادانه مراکز آموزشی در سراسر کشور باشیم.

چند تن دیگر از صاحبان این مشاغل آموزشی نیز در تماس با خبرنگار ایلنا، خواهان اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولین برای جبران زیان‌های مالی خود شدند.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز