خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری اهواز :

اولویت اول شهرداری مسئله دفع آب‌های سطحی است/ فوران فاضلاب در ۲۵۰ نقطه از شهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۰۷۲

سرپرست شهرداری اهواز با بیان اینکه اولویت اول پروژه‌های عمرانی دفع آب‌های سطحی است، از تنظیم طرح جامع دفع آب‌های سطحی در ۲ فاز برای اولین بار در اهواز و از کلنگ‌زنی پروژه دفع آب‌های سطحی در منطقه کوی علوی (شلنگ آباد) با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا عالی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اولویت اول پروژه‌های عمرانی دفع آب‌های سطحی است. به‌تازگی طرح جامع دفع آب‌های سطحی در ۲ فاز برای اولین بار در اهواز تنظیم شده و در روزهای آینده نیز کلنگ‌زنی پروژه دفع آب‌های سطحی در منطقه کوی علوی (شلنگ آباد) اهواز با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی افزود: طبق نظرسنجی‌هایی که شهرداری اهواز با کمک مراجع دانشگاهی از عموم مردم به عمل‌آورده است، اولین اولویت و درخواست شهروندان حل معضل دفع آب‌های سطحی است.

اجرای طرح نظارت فراگیر مردمی در سطح محلات اهواز

سرپرست شهرداری اهواز با بیان اینکه به‌زودی طرح نظارت فراگیر مردمی در اهواز اجرا خواهد شد، گفت: این طرح برای میدانی کردن نظارت مردم در سطح محلات و با همکاری مساجد سطح شهر آغاز خواهد شد.

شهرداری اهواز نیازمند کمک بنگاه‌های اقتصادی است

عالی‌پور همچنین ضمن قدردانی از همکاری رسانه‌ها به نقش آن‌ها در آموزش شهروندی و مطالبه‌گری حقوق شهروندان از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در شرایط پیش آمده کرونایی، شهرداری دچار کاهش شدید درآمدها شده و به دلیل انباشت هزینه و بدهی‌ها، یک سازمان ورشکسته است؛ لذا نیازمند کمک رسانه‌ها برای مطالبه حق آلایندگی از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و در اختیار گذاشتن امکانات فنی آنها است.

سرپرست شهرداری اهواز در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: شهرداری اهواز از ثروت‌های استان بی‌بهره است، اگر حق آلایندگی‌ها و آسیب‌هایی که توسط شرکت‌ها به شهر وارد می‌شود به شهرداری اهواز پرداخت شود چندین هزار میلیارد تومان به در آمد شهرداری اضافه خواهد شد.

کوتاه بودن مدیریت‌ها در شهرداری

وی یکی از مشکلات قدیمی شهرداری اهواز را کوتاه بودن دوره‌های مدیریت و به دنبال آن عدم تفکر کلان در ۲۵ سال گذشته عنوان کرد که نمونه بارز آن آب‌گرفتگی‌ها و عدم صرف هزینه در زیرزمین برای دفع آب‌های سطحی و به‌جای صرف هزینه در پروژه‌هایی که در دید بود، است.

سرپرست شهرداری اهواز بیان کرد: هزینه‌های جاری شهرداری اهواز ماهیانه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده و اعتباری برای هزینه کرد مسائل عمرانی و نظایر آن باقی نمی‌ماند، با این تفاسیر چگونه می‌توان انتظار پیشرفت و آبادانی داشت.

 ۳۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند

عالی‌پور عنوان کرد: در برخی سکونتگاه‌های غیررسمی حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن داریم. در مسیر غرب اهواز نیز جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر بدون سرانه‌های رفاهی و بهداشتی زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اهواز شبکه دفع آب‌های سطحی ندارد و برای دفع از شبکه‌های فاضلاب بهره می‌گیرد. در حال حاضر نیز شاهد فوران فاضلاب در ۲۵۰ نقطه از شهر هستیم که نشان می‌دهد نه‌تنها شبکه دفع آب‌های سطحی نداریم بلکه شبکه آب و فاضلاب نیز دچار مشکل است.

سرپرست شهرداری اهواز در خصوص ساماندهی سگ‌های بدون  صاحب و عقیم‌سازی آن‌ها، گفت: در پارک شهروند اهواز مکانی برای سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفته شده که به‌زودی انجام می‌شود.

 شهرک سلامت اهواز کلنگ‌زنی می‌شود

عالی‌پور همچنین از اقدامات انجام شده برای احداث باغ موزه به مساحت ۴۰ هکتار و کلنگ‌زنی شهرک سلامت اهواز در آینده نزدیک خبر داد.

 

انتهای پیام/
آرش منجزی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز