خبرگزاری کار ایران

رئیس دامپزشکی دزفول خبر داد:

اتمام واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دزفول

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۷۶۸

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: ۲۸۹ هزار رأس دام سبک در دزفول برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن‌سازی گردید.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محسن ورجاوند اظهار داشت: طرح واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان دزفول اجرا شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان یک بیماری ویروسی بسیار مسری و کشنده است که گوسفند و بز به آن مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفس و سرفه، ذات‌الریه، التهاب روده‌ها و اسهال است.

ورجاند ادامه داد: واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام‌های هدف مذکور از اول اردیبهشت‌ماه تا اواسط مردادماه امسال عملیاتی شد که طی آن ۲۸۹ هزار رأس گوسفند و بز واکسینه شدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مهم پیشگیری از این بیماری در کنار رعایت اصول امنیت زیستی واکسیناسیون به‌موقع و موفق است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول تاکید کرد: کلیه دامداران عزیز نسبت به بهداشت جایگاه نگهداری دام، آفتاب‌گیر بودن جایگاه نوزادان، جداسازی دام‌های بیمار از دام‌های سالم، قرنطینه نمودن دام‌های جدید و واکسیناسیون دام‌ها هر دو سال یکبار اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز