خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

قطع برق دانشگاه علوم پزشکی اهواز خدمات این مجموعه را با مشکل مواجه کرد/سازمان برق: کنترل مصرف برق در دانشگاه رعایت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۳۶۱

قطعی برق در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از صبح تا ظهر امروز این مجموعه و خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی در بخش‌های درمانی آن را با مشکلاتی مواجه کرد که شاید با تغییر و بازنگری دستورالعمل‌های مدیریت مصرف برق تا حدود زیادی این مشکل قابل حل باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عرفان مردانی در خصوص قطعی برق روز یکشنبه ۱۷ مردادماه دانشگاه علوم پزشکی در شرایطی که شهر اهواز وضعیت قرمز کرونایی خود را سپری می‌کند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی دستگاهی است که در یک سال و نیم گذشته هیچ‌گونه تعطیلی نداشته و حتی شامل تعطیلی‌های کرونایی و تعطیلات گرما هم نبوده و در واقع یک سال و نیم است که نیروهای ما با تمام ظرفیت در حال کار هستند.

وی افزود: حتی روز گذشته ما تا نیمه بامداد جلسه ستاد کرونا داشتیم و حالا امروز اداره برق به دلیل اینکه مصرف برق دانشگاه زیاد است برای قطعی برق دانشگاه اقدام کرده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به این مطلب که در دوره کرونا حجم کاری ما تا سه برابر شرایط عادی هم می‌رسد، گفت: باید در این شرایط و وضعیت برای چنین دستگاهی با این حجم کاری استثنا قائل شوند و این قطعی برق امروز موجب شد تا ارتباط ما با بیمارستان‌ها قطع و کار بیماران و مراجعین روی زمین بماند.

خبرنگار ایلنا در ادامه با پیگیری موضوع از سوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز و گفت‌وگو با علیرضا شکرخدایی مدیر روابط عمومی آن مجموعه علت این قطعی برق را جویا شد که در پاسخ، شکرخدایی اظهار داشت: طبق ابلاغ وزارت کشور با توجه به کاهش تولید برق، دستورالعملی اجرایی برای کنترل مصرف برق به تمام استانداران ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در این دستورالعمل آمده که تمام دستگاه‌های اجرایی غیرضروری موظف‌اند تا ساعت ۱۱ صبح، ۵۰ درصد از برق مصرفی واحد اداری خود را کاهش داده و پس از پایان تایم اداری برق مصرفی خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

شکر خدایی عنوان کرد: بعد از ابلاغ این دستورالعمل که در جلسات مربوطه با حضور استاندار و مدیریت ستاد بحران برگزار شد، قرار بر این شد تا به دستگاه‌های خاطی اخطار صادر شود و در این راستا اخطارهای متعددی به ستاد اداری و مسئولان مدیریت مصرف دانشگاه علوم پزشکی همانند سایر دستگاه‌ها داده شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز مسئله مدیریت مصرف برق را در بیمارستان‌ها مستثنی اعلام کرد و گفت: اگر در تصمیم‌گیری‌های هیئت دولت و مدیریت بحران کشور لازم می‌دانستند که مدیریت مصرف برق در قسمت ستادی علوم پزشکی شامل استثنا باشد، قطعا به ما ابلاغ می‌شد و ما طبق قانون ابلاغ شده عمل کرده‌ایم.

وی دوباره به قانون مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: طبق تعریف قانون دستگاه‌های غیرضروری که بنا دارند بعد از وقت اداری به کار خود ادامه دهند موظف‌اند برای تامین برق بخش‌های موردنیاز، ژنراتور تهیه کرده و این قانون حتی برای خود شرکت توزیع برق نیز استثنا قائل نشده است.

گفتنی است، بررسی‌های انجام شده نشان از این دارد که عدم هماهنگی بین بخش‌های وزارت بهداشت و وزارت نیرو در بحث مدیریت مصرف برق و وجود خلأهایی در دستورالعمل‌های مصرف برای قسمت‌های ستادی درمان در شرایط خاص مثل شرایط قرمز کرونا باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است.

بررسی مجدد و تعریف دستورالعمل خاص بحران، برای قسمت‌های مختلف مجموعه درمان و بهداشت می‌تواند برای حل چنین مشکلی کارساز باشد.

انتهای پیام/
آرش منجزی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز