خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

پاکسازی محوطه باستانی اشکفت سلمان «تاری شا» توسط بانوان ایذه‌ای+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۸۱۹

چند بانوی ایذه‌ای دوستدار تاریخ و فرهنگ ایران، در کنار مراقبت از آثار تاریخی این شهر، برای چندمین بار متوالی، اقدام به پاکسازی و تمیزکاری محوطه‌های تاریخی این شهر کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علاقه‌مندی به فرهنگ و تاریخ در شهر ایذه، مرد و زن نمی‌شناسد.

بانوان فرهنگ‌دوست شهر ایذه، با توجه به جایگاه تاریخی خوزستان و ارزش‌های جهانی آثار باستانی شهری مثل ایذه، پای ثابت مراقبت و پاکسازی محوطه‌های باستانی هستند.

یکی از این بانوان فرهنگ‌دوست به نام حوا کیانی به خبرنگار ایلنا گفت: ما عاشق ایران و فرهنگ و تاریخ کشورمان هستیم.

خوزستان گنجینه تاریخ و فرهنگ است. آثار ایلامی موجود در شهر ایذه، از نیاکان ما به امانت به ما رسیده و سعی ما این است که تا جایی که می‌توانیم فرهنگ‌دوستی خود را به دیگران نشان دهیم، تا خود پاسدار تاریخ و فرهنگ گذشتگانمان باشیم.

کیانی افزود: رویا رضوانی، زیبا اسعملی وند و معصومه ثابت دیگر دوستانی هستند که در یک کار تیمی هر هفته به مکان‌های تاریخی و فرهنگی ایذه مراجعه و در کنار مراقبت از این آثار ارزشمند، اقدام به پاکسازی این مکان‌ها می‌کنند.

این دوستدار حوزه میراث فرهنگی می‌گوید: چون هر ملتی، از طریق گذشته و تاریخ و فرهنگ خود امکان شناسایی و بازیابی هویت ملی خود را پیدا می‌کند، به‌عنوان یک ایرانی این وظیفه را برای خود در نظر گرفته‌ایم که مراقب داشته‌های فرهنگی خود باشیم و همان گونه که تحویل گرفتیم، به نسل‌های بعد از خود نیز این آثار منحصر به فرد را تحویل دهیم.

وی در پایان گفت: تنها آرزوی ما ثبت جهانی این آثار در میراث جهانی یونسکو است و ما تا رسیدن به این اتفاق مهم از مردم فرهنگ‌دوست ایذه خواهشمندیم در مراقبت از این آثار اهتمام لازم را به خرج دهند.

 

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز