خبرگزاری کار ایران

در بیانیه حزب اراده ملت ایران شاخه خوزستان مطرح شد؛

تمامی طرح های انتقال آب از سر شاخه های کارون و دز را متوقف کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۴۵۰

حزب اراده ملت ایران شاخه خوزستان نسبت به بحران کم آبی و اعتراضات مردمی این استان واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، در این بیانیه آمده است:

رهبر انقلاب: ” نمی توان از مردم استان خوزستان گله ای داشت، واقعا دردآور است برای انسان که مشاهده بکند استان خوزستان با این مردم وفاداری که در این استان هستند، با این همه امکانات و استعدادهای طبیعی‌ای که در این استان وجود دارد،‌ با این همه کارخانجاتی که در این استان وجود دارد، وضع مردم به جایی برسد که آنها را ناراضی کند و ناراحت کند آنها را”. 

این توصیفی دقیق و جامع از حال ناخوش این روزهای خوزستان بزرگ است، استانی که رتبه اول در تولید نفت خام کشور، رتبه اول در تولید محصولات پتروشیمی کشور، رتبه اول در تولید محصولات کشاورزی، رتبه دوم در صنعت فولاد کشور، رتبه اول در ظرفیت بنادر کشور و رتبه اول در صادرات غیرنفتی را دارد و از استان های پر آب کشور به شمار می آید. 

استانی که به رغم تمامی این استعدادها و ذخائر و منابع عظیم، اما امروز در موقعیت نامناسبی قرار داده شده به شکلی که با مسائل و بحران های مختلف زیست محیطی(بی آبی، ریزگردها و ...)، بیکاری و مشکلات متعدد دیگر روبروست. 

بحران های امروز استان خوزستان، یک شبه به وجود نیامده اند و ریشه در مدیریت های ناکارآمد محلی و ملی بر منابع آب و اجرای طرح های انتقال آب بین حوضه ای دارد. مدیریت هایی که ماحصل آنها به تنش آبی بیش از ۷۰۰ روستا و خشک شدن تالاب های استان ختم شده و نارضایتی و اعتراضات مردم را موجب گشته است. 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:

اعتراضات این روزهای خوزستانی ها حاوی یک پیام صریح و روشن برای سیاستگذاران و برنامه ریزان است، پیامی که آنها را به بازنگری جدی در رویکردهای تبعیض آمیز خود در قبال خوزستان و قربانی کردن این استان استراتژیک در پای منافع مافیای کثیف آب فرا می خواند.   

لذا ضمن حمایت از اعتراضات برحق مردم خوزستان و تاکید بر ضرورت حفظ مرزبندی معترضان مدنی با افراد اخلال گر در نظم و امنیت عمومی و تاکید برحفظ هوشیاری همگان در برابر هرگونه سوءاستفاده از این اعتراضات، خواهان حل فوری بحران، تامین حق آبه تالاب ها، آب رسانی مناسب و پایدار به کلیه شهرها و روستاهای خوزستان هستیم.

امید است که متولیان امور، همزمان با این اقدامات ضرب الاجلی و حیاتی، به منظور بازسازی اعتماد عموم مردم و ترمیم خدشه های وارده به آن، کلیه طرح های انتقال آب از سر شاخه های کارون و دز را متوقف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز