خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بازدید از خوزستان:

احتمال حل مشکل آب ۷۰۲ روستای خوزستان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی/ آبرسانی ۲۴ ساعته با ۱۰۰ تانکر اجاره‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۳۷۳

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استاندار خوزستان از تصفیه‌خانه آب شهدای شیبان در خوزستان بازدید نمودند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه آب شهدای شیبان اظهار داشت: در دو سه روز گذشته هم همکاران ما در استان حضور پیدا کردند با هماهنگی استاندار تصمیم گرفتن که از ۷۰۲ روستایی که در تنش آبی هستند ۴۷۰ روستا را حل کنند.

محمد مخبر افزود: با بازدیدی که امروز داشتیم به نظر می‌رسد بشود با اعتباری ۲۰۰ ۳۰۰ میلیارد تومانی می‌شود مشکل این ۷۰۲ روستا را حل کرد.

وی ادامه داد: انشا الله در جلسه استانداری این تصمیم را خواهیم گرفت زبان‌بندی شده مسر هستیم که اگر کمک شود، تأمین اعتبار انجام شود و این بتوانند ظرف 3،4 ماه این ۷۰۲ روستا مشکلات تنش آبی آنها حل شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: در عین حال یکسری کارها شکل‌گرفته است از جمله استقرار مخازن در روستاها، اجاره کردن ۱۰۰ تانکر آب که بتوانند ۲۴ ساعته آبرسانی انجام شود.

در ادامه استاندار خوزستان ادامه داد: در پی خشکسالی بسیار شدیدی که در سال زراعی جاری استان خوزستان اتفاق افتاد، مردم ما صدمات زیادی دیدند. تالاب‌ها ضرر و زیان زیادی وارد شد و همچنین دامداران بخصوص دام سنگین آنها از بی‌آبی تلف شد و دچار تنش‌های آبی کشاورزی و شرب شدیم. در هر حال من و همکارانم همدرد مردم هستیم و تلاش کردیم قسمتی از این مشکلات را برطرف کنیم.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: در این خصوص با تمام ارکان دولتی صحبت‌های زیادی داشتیم. در نتیجه گروهی به استان تشریف آوردند. همچنین در جلسه ستاد بحران کشور مصوبات بسیار خوبی داشتیم که دیروز به تصویب نهایی دولت رسید.

وی ادامه داد: در این مصوبات حدود هزار و دویست و هفتاد و دو میلیارد تومان کمک‌های نقدی در نظر گرفته شد و علاوه بر این قرار شد از اعتبارات تنش وزارت خانه‌های جهاد و نیرو که ۱۵ درصد به خوزستان تعلق گیرد، اعتبارات وزارت نیرو و جهاد ۱۰۰ درصد در استان تخصیص داده شود و صندوق بیمه دامداران و کشاورزی با تضمین دولت وظیفه پرداخت خسارات را برعهده گرفت.

استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین امکانات خوبی از نهادهای انقلابی از جمله سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ستاد کل نیروهای مسلح کمک‌های خوبی به استان کردند. در حال حاضر ستاد بنیاد برکت پروژه آبرسانی بیش از ۴۰۰ روستا مشارکت نزدیکی داشته تقریبا ۴۵ میلیارد تومان از حدود ۱۴۰ میلیارد تومان که هزینه پروژه‌ها می‌شود به ما کمک نمودند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تشکر می‌کنم که در چند روز اخیر با همکاری به استان اعزام شدند و از نزدیک روستاها و مناطق دارای تنش آبی را بازدید نمودند.

استاندار خوزستان افزود: دستور داده شده کمک‌های خوبی در راستای حذف تنش آبی در روستاهایی که دارای تنش آبی هستند، علاوه بر مواردی که اشاره نمودند در قسمت‌های دام و آب‌رسانی ضروری با تانکر و در قسمت مخازنی که باید در روستاها نصب شود کمک بسیار زیادی کردند.

وی در پایان گفت: انشاالله در جلسه مشترک بعد از ظهر با ستاد بحران و قرارگاه آبرسانی به این سری مسائل بیشتر توضیح داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز