خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

در فوتبال خوزستان به بومی‌گرایی اهمیت داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۴۸۶

پیشکسوت فوتبال خوزستان، با انتقاد به عدم توجه به بازیکنان بومی استان، گفت: بها ندادن به نیروهای جوان بومی یکی از عمده‌ترین دلایل انتقاد اهالی فوتبال خوزستان، به تیم‌های استان در بیستمین دوره لیگ برتر کشور است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، احمد تاجمیری دشتکی امروز شنبه ۲۶ تیرماه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به استفاده از نیروهای بومی و متخصص در فوتبال، اظهار کرد: در شرایطی که افکار عمومی جامعه ورزش خوزستان، بر استفاده تیم‌های خوزستانی از نفرات شایسته بومی متمرکز شده است و مدیران باشگاه‌ها نیز بارها بر لزوم جوان‌گرایی و اهمیت دادن به بازیکنان خوزستانی تاکید کرده‌اند، اما در عمل این امر محقق نشده است.

او بیان کرد: هرگاه پشت تریبون قرار می‌گیریم یا فرصتی بدست می‌آوریم، از خوزستان به عنوان مهد فوتبال ایران و صادر کننده فوتبالیست به سایر استان‌های کشور و حتی کشورهای همسایه نام می‌بریم ولی متاسفانه کمتر این نیرو‌های بالقوه را به نیروهای بالفعل تبدیل کرده‌ایم تا هم در زمینه اهمیت دادن به جوانان و نفرات بومی و هم در زمینه کسب پیروزی‌ها موفق عمل نکرده باشیم.

پیشکسوت فوتبال خوزستان در رابطه با راهکار رفع این مشکلات، افزود: ما اگر به موضوعی اعتقاد و اطمینان داشته باشیم و آن را بر زبان می آوریم، باید در عمل نیز چنین باشیم. من معتقدم تیم‌های بزرگ استان نباید در استفاده و بها دادن به فوتبالیست‌های جوان و مستعد خوزستانی تردید کنند، بلکه با بومی کردن ترکیب تیم‌های خوزستانی فوتبال، این خطه را به گذشته پر افتخار خود بازگردانند.

وی تاکید کرد: هر چند که در فوتبال حرفه‌ای زادگاه و اقامتگاه بازیکن مهم نیست اما در شرایطی که در داخل استان بازیکنانی هم‌تراز یا حتی بهتر از بازیکنان غیر خوزستانی داریم، نباید با متحمل شدن هزینه‌های سنگین اقدام به وارد کردن بازیکن غیربومی به تیم‌های استان‌ کنیم.

تاجمیری دشتکی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان گفت: متاسفانه به ظرفیت‌های موجود در باشگاه‌های خوزستانی توجه نشده، هر کدام از این تیم‌ها می‌تواند برای حضور در مسابقات حامی مالی جذب کنند. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های ورزشی مختلف یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی باشگاه‌ها بوده که متاسفانه مغفول مانده است.

وی در پایان تصریح کرد: در مدیریت استان و استانداری نیز باید کسانی به عنوان مشاور ورزشی فعالیت کنند که سابقه قهرمانی در ورزش و تحصیلات مرتبط با آن داشته باشند تا بتوانند مشاوره‌های دقیقی ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز