خبرگزاری کار ایران

به همت خیرین و نیکوکاران استان صورت گرفت؛

اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۲۸۸

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، ۵۰۰ زوج تحت حمایت کمیته امداد خوزستان، راهی خانه بخت شدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز دوشنبه ۲۱ تیرماه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان، ضمن اعلام حمایت از جوانان و تسهیل شرایط ازدواج آن‌ها و تشکیل خانواده که از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در خصوص تحکیم بنیان خانواده بشمار می‌آید، اظهار کرد: هم‌زمان با سال‌روز پیوند آسمانی امیرمؤمنان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)، در روز ملی ازدواج، ۵۰۰ زوج نیازمند با مشارکت خیرین خوزستانی راهی خانه بخت شدند.

او با اشاره به این که درسال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج‌های تحت حمایت اهدا شد گفت: کمک‌هزینه جهیزیه در امر ازدواج با پیوست بسته‌های فرهنگی به خانواده‌های تحت‌ حمایت استان که در شرف ازدواج هستند اهدا می شود.

جمال شیبه در ادامه به سهم عمده مشارکت خیرین در تأمین جهیزیه زوج‌های جوان تحت حمایت، نیازمند و پرداخت وام‌های ازدواج اشاره کرد افزود: مردم نیکوکار با افتتاح حساب در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، نقش بسیار مؤثری در تأمین منابع مالی برای پرداخت وام ازدواج به جوانان داشته‌اند.

وی توضیح داد: این تعداد جهیزیه شامل کالای ضروری تلوزیون، فرگاز، یخچال فریز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، است از کالاهای ایرانی تهیه شده که ارزش هر سری جهیزیه تحویل داده شده 25 میلیون تومان است.

ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان مستعد طرح‌های اشتغال اعم از ارائه مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان از دیگر اقدامات این نهاد محسوب می‌شود.

شیبه بیان کرد: باهدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوعاتی چون آیین همسرداری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، ازدواج سالم، فرزند پروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی همچنین برگزاری کارگاه‌های غیرحضوری و ارائه خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج باهدف ازدواج آگاهانه و تشکیل زندگی پایدار را از دیگر خدمات کمیته امداد برای ترغیب جوانان به ازدواج و تحکیم خانواده برشمرد.

مدیر‌کل کمیته امداد استان در پایان به طرح کوثر برای کمک به ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه دختران تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با توجه به سخت بودن شرایط اقتصادی در حال حاضر، خیران و نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری #۰۶۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه و بخشی از هزینه‌های ازدواج یا تأمین جهیزیه زوج‌های جوان را تقبل کنند و در این طرح حمایتی سهیم باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز